Camera keuze voor op reis

Ongerubriceerde harde zaken
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank voor je input Genster. Had deze al meer gezien maar biedt ook behoorlijk wat mogelijkheden. Neem het mee in de rij keuzes :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

mikemix schreef:AF-s 35/1.4 :fluiten:
Zat er al op te wachten :haha:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door mikemix »

Zonder dollen, heel goed toepasbaar zonder de 24-70 te missen.
Stuk kleiner en lichter ook nog. Praat inmiddels uit ervaring (Berlijn, A'dam, op pad met de kinderen).
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Daniël »

Ik weet toevallig dat een andere reiziger dat die vaak met de 24-70 goed uit kwam.
Maar soms was de 14-24 ook wel handig geweest.

Verder, gewoon doen waar je zin in hebt. Je leeft maar 1x hè.

edit:

kwam deze net op Fotoapparatuur tegen:
[url_nv]http://www.fotoapparatuur.nl/Fujifilm/D ... 36159.html[/url_nv]
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

mikemix schreef:Zonder dollen, heel goed toepasbaar zonder de 24-70 te missen.
Stuk kleiner en lichter ook nog. Praat inmiddels uit ervaring (Berlijn, A'dam, op pad met de kinderen).
Ik heb 'm ook nog steeds bij de mogelijkheden staan, gezien de resultaten vrij hoog in de lijst zelfs. Alleen als mijn keuze die kant op gaat, komt de X100 ernaast zeilen. Zelfde bereik, maar wel een stuk kleiner. De AF-S is echter ook na de vakantie mooi in te zetten op de D3s. Prijs is ook al aardig gezakt. Onder 1500 nu.
Daniël schreef:kwam deze net op Fotoapparatuur tegen:
[url_nv]http://www.fotoapparatuur.nl/Fujifilm/D ... 36159.html[/url_nv]
Mhh,wel interessant.........alleen gekocht in Maleisië, dat dan weer wel.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Als ik overigens de 35mm zou aanschaffen gaat de 50mm de deur uit, scheelt weer en die gebruik ik zo weinig.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Skippy »

remoss schreef:Dank voor je input Genster. Had deze al meer gezien maar biedt ook behoorlijk wat mogelijkheden. Neem het mee in de rij keuzes :)
Ricoh GXR is een in principe veelbelovend systeem dat in de praktijk - inherent aan het systeem - genekt wordt door verouderde sensortechnologie. Bovendien zijn de lensmodules duur door de ingebouwde sensor.

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door Skippy »

remoss schreef:Yep, de grootte van de set kan op sommige momenten roet in het eten gooien. En dan vooral bij het fotograferen van mensen.

Nou wil het toeval dat ik nou niet bepaald een mensen fotograaf ben, zelfs erg terughoudend daarin. Zal niet zo snel iemand zonder te vragen op de kiek zetten en zal het ook niet zo snel vragen. Zo blokkeert het een het ander hè ;)
Bedenk je wel dat veel van die gave National Geographic enzo reisfoto's van mensen vaak geënsceneerd zijn en een flink deel tegen betaling is gemaakt ...
Ik heb een maat die met zijn vrouw al fotograferend de wereld over fietst (zie http://www.bicyclingaroundtheworld.nl/), die blijft steevast een paar dagen op een plek en mengt zich onder de mensen.
De eerste paar dagen alleen maar observerend (hij heeft veel geduld en is zeer relaxed), pas daarna komt de camera uit de tas en kan hij vrijwel overal fotograferen.
Zo'n methode is je als toerist helaas niet gegeven. Dat beperkt je en dwingt je tot lastige keuzes, zeker in Arabische landen. In Azië bijvoorbeeld zijn de mensen makkelijker benaderbaar.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Dat heb ik inderdaad in China gemerkt, daar was het over het algemeen geen probleem bij die mensen. De Marokkanen zullen daar minder blij mee zijn denk ik.
Ach, ik heb nog een week of 7 om alle plussen en minnen bij elkaar op te tellen en een eindbesluit te nemen. Ben dan ook blij met alle bijdragen ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door QWERTY »

remoss schreef:Ik heb 'm ook nog steeds bij de mogelijkheden staan, gezien de resultaten vrij hoog in de lijst zelfs. Alleen als mijn keuze die kant op gaat, komt de X100 ernaast zeilen. Zelfde bereik, maar wel een stuk kleiner. De AF-S is echter ook na de vakantie mooi in te zetten op de D3s.
Rene, je mag de X100 ook uitproberen op vakantie ...... ben je gelijk verkocht :): .
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera keuze voor op reis

Bericht door remoss »

Ik heb Harrie's aanbod natuurlijk serieus ovewogen (het was ook een serieus aanbod). Na veel plussen en minnen heb ik besloten gewoon de X100 te bestellen.

Vooral vanwege de vele gebruikers ervaringen (er zijn wel wat negatieve puntjes te lezen maar die zijn te omzeilen) en het feit dat ik er eigenlijk wel zeker van ben dat ik er na de vakantie sowieso een zou kopen door opgedane ervaringen, daar ben ik wel van overtuigd.

Een andere keuze, zoals bijv. de D3s met te kopen 35mm f1.4 blijft dan toch een groot gewicht om een hele vakantie mee rond te sjouwen en ook best een dure aankoop.
Of een Olympus E-P3 met objectief, ook duur, kwalitatief haalt ie het (denk ik) toch niet met de X100, ook niet goedkoop en zeker niet lichtsterk. Ja met de nieuwe 12mm maar dan wordt het totaal weer een andere prijs.

Dus alles bij elkaar opgeteld zou het uiteindelijk toch wel de X100 gaan worden.

Net binnengekomen, accu hangt aan de lader...........wordt vervolgd.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”