Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Ongerubriceerde harde zaken
Plaats reactie

Topic Starter
rbfoto
Berichten: 142
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:13
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door rbfoto »

Voor velen waarschijnlijk een eitje maar voor de mensen die er geen verstand van hebben een leuke tip wellicht :)

Ga naar de website van Kingston en vul de gegevens in.
Dan zie je welk geheugen er in past.
Als je op het appeltje linksboven klikt, kun je "over deze mac" aanklikken en daar zie je wat er nu in zit.
Op de pricewatch van Tweakers kun je een groter geheugen uitzoeken. Neem wel de goede die erin past, zoals de website van Kingston vermeldt!

Op de website van Apple staan handleidingen voor jouw computer hoe dit te vervangen.
Geloof mij, het stelt echt geen ene moer voor. Zelfs ik heb het net op 2 laptops gedaan!

Ik heb 2x2gb vervangen door 2x4gb en was per laptop slechts 45 euro kwijt.
Leuke van dit simpele vervangen is dat bijvoorbeeld het laden van de foto's in Lightroom en het opslaan ervan, veel sneller gaan nu.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door mikemix »

Was het eerste wat ik direct na het kopen van mijn MBP had gedaan.
Zeker voor de 13" omdat het interne geheugen ook voor een deel met het video-signaal
wordt gedeeld.
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door QWERTY »

Apple computers koop ik altijd met kleinst mogelijke geheugen ..... scheelde op mijn laatste iMac 27" i7 ruim €450,00.

Af fabriek met 4GB - via derden 16GB geheugen besteld en geplaatst.

Het plaatsen is idd. een eitje.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

grojan
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 01:49
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door grojan »

Bedankt voor de tip, zat er net over na te denken om mijn 13 inch mb pro van 4 naar 8 gb te upgraden en had zodoende al even op de Apple site gekeken, maar zou me daar 400 Euro gaan kosten. Dat vond ik wel erg veel :o , maar ik had geen idee dat het verschil zo groot zou zijn, als ik op tweakers kijk kan ik voor nog geen vijf tientjes klaar zijn.
Dat maakt het een stuk aantrekkelijker.

Groeten Jan

Cees
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 08:59
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door Cees »

Ook in het bij de Macbook bijgeleverde boekje staat precies beschreven hoe je geheugen kunt bij prikken.

Topic Starter
rbfoto
Berichten: 142
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:13
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door rbfoto »

grojan schreef:Bedankt voor de tip, zat er net over na te denken om mijn 13 inch mb pro van 4 naar 8 gb te upgraden en had zodoende al even op de Apple site gekeken, maar zou me daar 400 Euro gaan kosten. Dat vond ik wel erg veel :o , maar ik had geen idee dat het verschil zo groot zou zijn, als ik op tweakers kijk kan ik voor nog geen vijf tientjes klaar zijn.
Dat maakt het een stuk aantrekkelijker.

Groeten Jan

Vandaar dus mijn berichtje, dat was ook mijn ervaring. MAARRRRR ik ben wel weer zo snugger om het internet uit te pluizen en als het internet mij informatie gegeven heeft, dan geef ik het internet informatie terug hihi.

Cees
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 08:59
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door Cees »

rbfoto schreef:
grojan schreef:Bedankt voor de tip, zat er net over na te denken om mijn 13 inch mb pro van 4 naar 8 gb te upgraden en had zodoende al even op de Apple site gekeken, maar zou me daar 400 Euro gaan kosten. Dat vond ik wel erg veel :o , maar ik had geen idee dat het verschil zo groot zou zijn, als ik op tweakers kijk kan ik voor nog geen vijf tientjes klaar zijn.
Dat maakt het een stuk aantrekkelijker.

Groeten Jan

Vandaar dus mijn berichtje, dat was ook mijn ervaring. MAARRRRR ik ben wel weer zo snugger om het internet uit te pluizen en als het internet mij informatie gegeven heeft, dan geef ik het internet informatie terug hihi.

Prijs bij Mycom ligt nog anderhalve euro lager, incl. verzending.

grojan
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 01:49
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Hoe je macbook eenvoudig sneller maken.

Bericht door grojan »

rbfoto schreef:Vandaar dus mijn berichtje, dat was ook mijn ervaring. MAARRRRR ik ben wel weer zo snugger om het internet uit te pluizen en als het internet mij informatie gegeven heeft, dan geef ik het internet informatie terug hihi.
Zo snugger ben ik ook wel, maar het was er nog niet van gekomen, had alleen niet verwacht dat het zoveel zou schelen, voor nog geen vijf tientjes hoef je er niet lang over na te denken. Als het goed is komt de 8 GB morgen binnen :tevreden: .

Ik ben benieuwd hoeveel verschil het gaat maken.

Groeten Jan
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”