nikon D7100

Voor wie wat meer wil
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

nikon D7100

Bericht door remoss »

Nikon heeft de opvolger voor de D7000 aangekondigd: de D7100.
Deze DX-formaat camera is verrassend licht en compact voor een duurzame body met zoveel functies en levert uitmuntende prestaties waarmee u uw fotografie naar een hoger niveau kunt tillen. Doordat geen optisch laagdoorlaatfilter (OLPF) wordt gebruikt, maakt de D7100 optimaal gebruik van de DX-formaat CMOS-sensor van 24,1 megapixels om zelfs de fijnste structuren scherp vast te leggen met een hoge resolutie. Dankzij het autofocussysteem (AF) met 51 punten kunt u snel en uitermate accuraat professionele beelden vastleggen. Deze geavanceerde D-SLR heeft een boven- en achterkant van magnesiumlegering en is bestand tegen druppels, water en stof. De camera kan doorlopend fotograferen met 6 bps, biedt een extra tele-effect met een innovatieve uitsnede van 1,3x en heeft een ISO-gevoeligheid van 100-6400, waardoor schitterende resultaten mogelijk zijn bij weinig licht of als u snelle acties vastlegt.

U kunt fotograferen met de zoeker of met livebeeld, real-time speciale effecten toepassen op foto’s of Full HD-films, en beelden draadloos* verzenden naar uw smartapparaat, waarna u ze kunt delen op sociale media. Met de D7100 beschikt u over uitzonderlijke mogelijkheden, waar u ook gaat en wat u ook doet.
  • DX-formaat CMOS-sensor met 24,1 megapixels, zonder OLPF: voor zeer scherpe beelden tot in de fijnste details.
  • EXPEED 3-beeldprocessor: voor een razendsnelle verwerking, schitterende kleurreproductie en betere ruisonderdrukking.
  • ISO-gevoeligheid van 100-6400, uit te breiden tot 25.600: voor uitzonderlijke prestaties bij weinig licht.
  • Professioneel AF-systeem: maakt gebruik van 51 scherpstelpunten, waaronder 15 kruissensoren, voor een razendsnelle en nauwkeurige autofocus.
  • Continu-opnamen van 6 bps: waarmee snelle actie-opnamen altijd uitstekend worden vastgelegd.
  • Functie voor 1,3x-uitsnede die de mogelijkheden van het DX-formaat uitbreidt: met extra tele-effect, hogere snelheid (tot 7 bps) en extra grote AF-beelddekking.
  • RGB-meetsensor met 2016 pixels en onderwerpherkenning: uiterst nauwkeurige lichtmeting voor exacte belichtingen; optimale automatische belichting (AE), autofocus (AF) en automatische witbalans (AWB) voor een sublieme accuratesse.
  • Full HD D-film: 1080p tot 60i/50i en 30p/25p/24p, voor vloeiende filmopnamen.
  • Krachtige zoeker: met een beelddekking van circa 100% en een vergroting van 0,94x.
  • Lcd-monitor met een hoge intensiteit: biedt een beeld van 8 cm/3,2 inch met 1.229.000 beeldpunten en een grote kijkhoek.
  • Gemakkelijk draagbaar: krachtige functies in een compacte camerabody die slechts 675 gram weegt.
  • Duurzame body met een buitenkant van magnesiumlegering: afgedicht tegen stof, weerbestendig en bestand tegen waterdruppels.
  • Twee kaartsleuven voor SD-geheugenkaarten: bieden extra opslagruimte en ruimte voor back-ups of kunnen worden gebruikt om RAW- en JPEG-bestanden afzonderlijk op te slaan.
  • Goed toegankelijke gebruiksfuncties: verbeterde ‘i’-knop en spotwitbalans voor een snelle en nauwkeurige instelling van de witbalans in de livebeeldstand.
  • Actieve D-Lighting (ADL): behoudt details in hoge lichten en schaduwen voor uitgebalanceerde beelden.
  • Hoog dynamisch bereik (HDR): wanneer eenmaal op de ontspanknop wordt gedrukt, worden er twee opnamen gemaakt die worden gecombineerd tot een gedetailleerd beeld van een onderwerp met een hoog contrast.
  • Effectenstand: in de livebeeldstand kunnen geselecteerde effecten worden toegepast op foto’s en films.
  • Draadloze verbinding*: compatibel met de WU-1a draadloze mobiele adapter.
  • NIKKOR-objectieven: met de veelgeprezen NIKKOR-objectieven kunt u de 24,1 megapixels en de 1,3x-uitsnede van de camera ten volle benutten om zo uitzonderlijke beelden te creëren. Daarbij profiteert u ook van de uitstekende draagbaarheid van DX-objectieven.
  • Bediening op afstand: maak gebruik van draadloze opnamemogelijkheden met de WR-R10 draadloze ontvanger en de WR-T10 draadloze zender, of wijzig de camera-instellingen met de WR-1.
[url_nv_extra=http://nikon.nl/nl_NL/product/digital-c ... umer/d7100]HOMEPAGE[/url_nv_extra]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door Skippy »

Wat een lelijk ding, vooral die achterkant. Verder kan het mij niet echt boeien, al die nieuwe reflexen zijn minimaal goed.
De verniewing op sensorgebied en de toepassing van meer focusvelden met een groter bereik is het enige interessante wat mij betreft.
Voor de rest, gaap ....
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door remoss »

Ach, het is nieuws hè. er zijn vast liefhebbers voor ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door strangeartefact »

Grappig, ik ben toch wel enthousiast eigenlijk. Misschien omdat ik nu met een D90 werk en een D7100 toch echt wel veel meer camera is.
Ik overweeg serieus na mijn D90 op fx over te stappen, de overstap is lastig ivm dx objectieven.
Deze D7100 maakt weer twijfel.

Voor elk wat wils dus, gelukkig heb ik alle tijd!

Benieuwd of de tendens op LC zo blijft als jullie 2 René en Luc. :) :tevreden:

Grtn, Peter.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: nikon D7100

Bericht door mikemix »

Ik deel de mening van Luc wel.
Weinig nieuws, veel van het zelfde.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door Marco »

nog in het geruchten circuit, maar zal redelijk kloppen, zoiets dan maar boys ?

Afbeelding

;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door remoss »

Ha ha, overloper ;)

Maar die zit er waarschijnlijk wel aan te komen. Je mag er tegen die tijd gerust een draadje aan wijden :D:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: nikon D7100

Bericht door a90 »

Ik moet ooit de D50 (jawel) vervangen en nu komen er misschien wat aanbiedingen voor de D7000 dus laat maar komen die D7100
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: nikon D7100

Bericht door Jolanda »

Bij een goede vriend van mij is zijn D70 na vele jaren trouwe dienst total loss verklaard. Hij vroeg mij nu welk model nu te kopen. Hij had zelf iets over de D5100 gelezen en ik had de D7000 in gedachten. Wat vinden jullie? Klein beetje Off Topic toch maar?

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: nikon D7100

Bericht door strangeartefact »

Een 7d mk11 zou toch niet tegen over de d7100 komen in de line up? Eerder een opvolger van de 60d lijkt me. Maar goed. Ik heb even verder gespeurt en canon rumors laat leuke specs zien toch? kan wel eens mooie camera worden ook.

Jo, ik ben vermoedellijk gezien bovenstaande wat over enthousiast haha, maar advies heb ik misschien wel. Zou een d7000 prijstechnisch gezien niet erg interessant worden? Sluit kwa body wat beter aan bij een d70, d5100 is prima maar wist wat features die juist gewenst kunnen zijn. Ik kan alleen niet in de portomonee kijken van jou vriend.

Peter.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”