Lumix LX5

Gemak dient de mens
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Genster »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

remoss schreef:Mooie LX5 serie: [url_nv]http://photos.dezmix.com/lx5[/url_nv]

Ik heb net voor mijn vakantie bij MediaMarkt even met de LX5 gespeeld. Wat ik op het schermpje zag kreeg ik niet zo'n goed gevoel bij dus heb hem laten liggen. Als ik daarentegen bovenstaande serie bekijk zit er wel wat moois tussen. De gebruikte ISO gaat zo te zien niet hoger dan 400. Bij MM heb ik juist gekeken naar 800 en hoger.

Ik denk dat ik last heb van ISO verwennerij/verpersterij door de D700 en de D3s waardoor ik véél te kritisch word naar (logischerwijs) minder presterende (compact)camera's. Had dat ook al met de EP-2 die ik weer terug heb gestuurd. Herkenbaar bij iemand?
Ik heb, met mijn D90, natuurlijk minder last van die verwennerij :lol: maar de getoonde LX5-serie laat in mijn beleving toch mooie plaatjes zien.
Zelf ben ik nog zoekende op compact-gebied. De LX5, de P7000, de EX1, de S95, de..., de..., de... :sterretjes:
Ik denk toch dat je met wat minder genoegen moet nemen als je een kleiner cameraatje zoekt :denk:
Gegroet,
"Genster"

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Lumix LX5

Bericht door mikemix »

remoss schreef:Mooie LX5 serie: [url_nv]http://photos.dezmix.com/lx5[/url_nv]

Waanzinnige link, René.
Heel representatief voor de LX-5.
Oke, op hoge iso wat minder, toch heel fatsoenlijk.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door remoss »

Nog een link met voorbeelden: http://www.photographyblog.com/previews ... x5_photos/

Ik kan van sommige 400 ISO opnames toch nog niet echt warm lopen eigenlijk.

Leuk zijn hier de vergelijkfoto's tussen alle ISO's.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

Bij avond/binnenopnames presteert een LX3/LX5 minder maar tot iso 400 is het goed te doen hoor lijkt mij.

Overigens hoeft het niet altijd mis te gaan op hoge iso's; LX3 op 1/10 sec en iso 800. Lichte ruisonderdrukking achteraf.

Afbeelding

Overigens een mooie serie van die Dez Santana. Ik schat in dat het onbewerkte Jpegs zijn, met nabewerking moet er meer uit te halen zijn.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Lumix LX5

Bericht door mikemix »

Het Leica objectief laat zien dat het heel goed presteert.

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Het Leica objectief laat zien dat het heel goed presteert.
Precies, geweldig lensje. Heeft de LX-serie nog steeds voor op andere "kwaliteitscompacts".
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door remoss »

Skippy schreef:Bij avond/binnenopnames presteert een LX3/LX5 minder maar tot iso 400 is het goed te doen hoor lijkt mij.
Ik bedoelde specifiek de 400 ISO foto's op de site waar ik naar linkte. Bijv deze foto vind ik niet erg fraai:

http://img.photographyblog.com/reviews/ ... lx5_02.jpg
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

remoss schreef:
Skippy schreef:Bij avond/binnenopnames presteert een LX3/LX5 minder maar tot iso 400 is het goed te doen hoor lijkt mij.
Ik bedoelde specifiek de 400 ISO foto's op de site waar ik naar linkte. Bijv deze foto vind ik niet erg fraai:
Ik zie een slechte foto met bewegingsonscherpte en een juffrouw die voor een niet al te scherp geprinte achtergronddoek staat maar de ruis vind ik niet storend.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door remoss »

Hij is zeker slecht ja :D Nou ja, er zullen natuurlijk ook voldoende foto's zijn die wel representatief zijn en anders komen die wel. Ben toch ook wel nieuwsgierig naar meer P7000 en G12 voorbeelden. wellicht wordt het toch wachten op EVIL, voor zover werkelijk beter zal gaan worden.

Voorlopig nog maar even met de P5000 klieren, maar dan niet vaak boven de 200 ISO schieten.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

remoss schreef:Hij is zeker slecht ja :D Nou ja, er zullen natuurlijk ook voldoende foto's zijn die wel representatief zijn en anders komen die wel. Ben toch ook wel nieuwsgierig naar meer P7000 en G12 voorbeelden. wellicht wordt het toch wachten op EVIL, voor zover werkelijk beter zal gaan worden.

Voorlopig nog maar even met de P5000 klieren, maar dan niet vaak boven de 200 ISO schieten.
Mee eens René. Ik begrijp je dillema hoor. Waarschijnlijk wil je net als ik - als je dan flink wat geld uitgeeft voor een een kleine goede camera - een kwaliteitssprong maken.

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Lumix LX5

Bericht door yoyo »

Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Compact”