Nikon Coolpix A

Gemak dient de mens

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door mikemix »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

pbreev schreef: Is dit verschil niet met een stapje of wat te overbruggen? Erger zou zijn dat je geen stap meer achteruit kan maken .... maar vooruit gaat (bijna, bv plons) altijd.
Het is niet de vraag wat je met deze camera kan doen, wel welke doelgroep denkt Nikon hier mee te bedienen.
Als dit een reportage camera is dan mis ik idd een lichtsterk 35mm.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9103
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door remoss »

Ik denk (hoop) dat het vanuit dit model een "kleine" stap is naar een APS-C model met verwisselbare objectieven. Wellicht in de toekomst full-frame?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door mikemix »

Als je dan ziet wat Fuji en Sony doen, dan lijkt me dit op zijn zachts gezegd onhandig getimed.

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door pbreev »

Willem en Mike,

Ik snap nu jullie kijk op dit concept van Nikon. Het gaat verder dan enkel en alleen een brandpunt...Bedankt voor de reactie.

Gr Patrick
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door GeorgeF »

mikemix schreef:
pbreev schreef: Is dit verschil niet met een stapje of wat te overbruggen? Erger zou zijn dat je geen stap meer achteruit kan maken .... maar vooruit gaat (bijna, bv plons) altijd.
Het is niet de vraag wat je met deze camera kan doen, wel welke doelgroep denkt Nikon hier mee te bedienen.
Als dit een reportage camera is dan mis ik idd een lichtsterk 35mm.
Tot op heden slaat Nikon nog steeds de plank mis wat betreft compact camera's.
Misschien zou nikon eens moeten luisteren naar de gebruikers en toekomstige gebruikers van hun camera's.
Deze camera zou rond de 1000 euro moet gaan kosten?
Dan doet Fuji het beter.

Groetjes George :):

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door mikemix »

Nu nog een Fuji met een Tamron objectief, George...
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Ik vind de Coolpix A een mooie camera en ook een mooie stap van Nikon. Okee, die 18mm is misschien minder handig gekozen dan de 23mm van de X100, maar het is omgerekend naar 35mm wel 27mm en in de stad (architectuur) of voor straatfotografie is dat wel een mooie brandpuntsafstand. Ook voor landschappen is het een bruikbare brandpuntsafstand. Ofwel: het concept van de Coolpix A is zo gek nog niet.

Omdat ik voor mijn "casual camera" liever een zoom heb, stond deze (net als de Fuji X100(s) niet op de shortlist. En dat was dan ook de enige reden om de Coolpix A en de X100(s) niet te overwegen. Zou ontbreken van zoom geen rol spelen, zou ik met één van deze twee camera's beslist héél gelukkig zijn.
Groeten,
Edwin

flickr

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door GeorgeF »

mikemix schreef:Nu nog een Fuji met een Tamron objectief, George...
Dat zou natuurlijk het summum zijn van de fotografie en de wens van elke fotograaf :huilen2:
Nee dit is onzin want het objectief op de X20 is al erg goed :heilig:

Alleen de firma Art & Craft kon nog geen levertijd aangeven :ziek: omdat ik per sé de zilveren uitvoering wil.
Dat volledig zwart is zo gewoon :bang:

Groetjes George :):
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Pfff... overal is de X20 ruim op voorraad, zowel in het zwart als het zilver, en dan bestel je 'm uitgerekend "ergens" in België bij een leverancier die niet weet wanneer het ding komt? Nogal onhandige keuze...

Overigens nogal off-topic, dit gaat over de Coolpix A ;)
Groeten,
Edwin

flickr

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door GeorgeF »

Cyrus schreef:Pfff... overal is de X20 ruim op voorraad, zowel in het zwart als het zilver, en dan bestel je 'm uitgerekend "ergens" in België bij een leverancier die niet weet wanneer het ding komt? Nogal onhandige keuze...

Overigens nogal off-topic, dit gaat over de Coolpix A ;)
Edwin daar was de x20 € 74,-- goedkoper en ja wij zijn zuuuuuuuunig he :?:
Maar om even on-topic te gaan de CP A zou beter zijn als er een doorzichtzoeker en een lichtsterke zoomlens op zou zitten ennnnnn in zilver uitgevoerd zou worden 8-)

Groetjes George :):
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Pipo schreef:
Cyrus schreef:Pfff... overal is de X20 ruim op voorraad, zowel in het zwart als het zilver, en dan bestel je 'm uitgerekend "ergens" in België bij een leverancier die niet weet wanneer het ding komt? Nogal onhandige keuze...

Overigens nogal off-topic, dit gaat over de Coolpix A ;)
Edwin daar was de x20 € 74,-- goedkoper en ja wij zijn zuuuuuuuunig he :?:
Amazon.de € 519 en op voorraad ;)
Pipo schreef: Maar om even on-topic te gaan de CP A zou beter zijn als er een doorzichtzoeker en een lichtsterke zoomlens op zou zitten ennnnnn in zilver uitgevoerd zou worden 8-)
Met alle respect, maar ik denk dat jij het hele concept van camera's als een Fuji X100, Nikon Coolpix A en Sony RX-1 totaal niet begrijpt.

Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Groeten,
Edwin

flickr
Plaats reactie

Terug naar “Compact”