Nikon Coolpix A

Gemak dient de mens
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Pipo schreef:
Cyrus schreef:Pfff... overal is de X20 ruim op voorraad, zowel in het zwart als het zilver, en dan bestel je 'm uitgerekend "ergens" in België bij een leverancier die niet weet wanneer het ding komt? Nogal onhandige keuze...

Overigens nogal off-topic, dit gaat over de Coolpix A ;)
Edwin daar was de x20 € 74,-- goedkoper en ja wij zijn zuuuuuuuunig he :?:
Amazon.de € 519 en op voorraad ;)
Pipo schreef: Maar om even on-topic te gaan de CP A zou beter zijn als er een doorzichtzoeker en een lichtsterke zoomlens op zou zitten ennnnnn in zilver uitgevoerd zou worden 8-)
Met alle respect, maar ik denk dat jij het hele concept van camera's als een Fuji X100, Nikon Coolpix A en Sony RX-1 totaal niet begrijpt.

Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Groeten,
Edwin

flickr

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door GeorgeF »

Cyrus schreef:
Pipo schreef:
Cyrus schreef:Pfff... overal is de X20 ruim op voorraad, zowel in het zwart als het zilver, en dan bestel je 'm uitgerekend "ergens" in België bij een leverancier die niet weet wanneer het ding komt? Nogal onhandige keuze...

Overigens nogal off-topic, dit gaat over de Coolpix A ;)
Edwin daar was de x20 € 74,-- goedkoper en ja wij zijn zuuuuuuuunig he :?:
Amazon.de € 519 en op voorraad ;)
Pipo schreef: Maar om even on-topic te gaan de CP A zou beter zijn als er een doorzichtzoeker en een lichtsterke zoomlens op zou zitten ennnnnn in zilver uitgevoerd zou worden 8-)
Met alle respect, maar ik denk dat jij het hele concept van camera's als een Fuji X100, Nikon Coolpix A en Sony RX-1 totaal niet begrijpt.

Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Ik begrijp het wel, maar dat concept is niet het mijne.
Verder kan je bij de A een mooie vieuwfinder kopen, alleen dan kan je er geen flits meer inschuiven.
Nee de A heeft voor mij toch te veel beperkingen 8-)
Maar ik zou hem als all round willen gebruiken, maar daar is de A dus duidelijk niet voor bedoeld.
Naar Amazon heb ik ook gekeken, ik moet me daar nog even in verdiepen.
Duits is niet mijn sterkste kant en met die Belgen kan ik gewoon Nederlands kletsen :tevreden:
Het is me opgevallen dat op de site staat in voorraad en ga je daadwerkelijk bestellen dan zit er levertijd op :huilen2:
Maar ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik verder shoppen.

Groetjes George :):
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Genster »

Cyrus schreef:Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Voor slechts 329 euro ;)
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Vat mij nog mee, gelet op de prijzen van viewfinders voor Panasonc, Leica en Olympus is dat redelijk in de pas.
Groeten,
Edwin

flickr

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door GeorgeF »

Genster schreef:
Cyrus schreef:Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Voor slechts 329 euro ;)
Dat is voor mij al een rede om het niet te doen!
Voor 200 euro meer heb ik de x20
Maar het is maar net wat voor eisen je stelt.
Ik wilde een niet te grote alleskunner waar ik niet te veel aan uit kon breiden.
Zoals iemand anders al eens opmerkte om geen serie objectieven naast je Nikon uitrusting te hoeven verzamelen.

Groetjes George :):
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Genster »

Pipo schreef:
Genster schreef:
Cyrus schreef:Overigens voor de Coolpix A is er wel degelijk een mooie optische viewfinder (als accessoire) beschikbaar.
Voor slechts 329 euro ;)
Dat is voor mij al een rede om het niet te doen!
Voor 200 euro meer heb ik de x20
Maar het is maar net wat voor eisen je stelt.
Ik wilde een niet te grote alleskunner waar ik niet te veel aan uit kon breiden.
Zoals iemand anders al eens opmerkte om geen serie objectieven naast je Nikon uitrusting te hoeven verzamelen.

Groetjes George :):
Die x20 is volgens mij een hele goede camera, maar om een of andere -misschien onzinnige reden- heb ik toch liever een aps-c formaat sensor.
Ik heb er geen verstand van; het is een gevoelskwestie George :)
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Genster »

Cyrus schreef:Vat mij nog mee, gelet op de prijzen van viewfinders voor Panasonc, Leica en Olympus is dat redelijk in de pas.
Maar hiermee komt de prijs van camera met kijker wel dicht in de buurt van de x100s, en ik vraag me af of die laatste dan geen betere keus is :denkna:
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Cyrus »

Genster schreef:
Cyrus schreef:Vat mij nog mee, gelet op de prijzen van viewfinders voor Panasonc, Leica en Olympus is dat redelijk in de pas.
Maar hiermee komt de prijs van camera met kijker wel dicht in de buurt van de x100s, en ik vraag me af of die laatste dan geen betere keus is :denkna:
Daar heb je wel een goed punt... Het brandpunt van de X100s is handiger, voor de rest denk ik wel dat beide aardig uitwisselbaar zijn. Voordeel voor Nikon-gebruikers is dat de Coolpix A vertrouwd is en bepaalde accessoires van de SLRs ook gebruikt kunnen worden op de Coolpix A. Maar of je daar nu daadwerkelijk gebruik van gaat maken, is de vraag.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Coolpix A

Bericht door Genster »

Ik denk dat het enige voordeel van de Coolpix voor mij is dat ik de raw-bestanden in CNX2 kan openen en bewerken.
Gegroet,
"Genster"
Plaats reactie

Terug naar “Compact”