Advies nodig

Gemak dient de mens
Plaats reactie

Topic Starter
Wlife
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 mei 2015, 20:48
Bewerk mijn foto's: Ja

Advies nodig

Bericht door Wlife »

Hallo,

Ik heb mijzelf bij dit forum aangemeld omdat ik hulp/advies nodig heb bij het kiezen van een camera.

Ik heb geen ervaring met fotografie maar wil graag een beetje gaan experimenteren. Het lijkt mij vooral leuk om wilde dieren te fotograferen zoals herten, reeën en vossen. Ik wil dus foto's kunnen maken van een dier dat weg rent op een lange afstand.

Na wat zoeken kwam ik veel camera's tegen van €500- of meer. Dat vind ik erg veel omdat ik geen ervaring heb.

Uiteindelijk kwam ik uit op "Superzoom compact camera's" en vind de volgende 2 wel interessant:

Panasonic Lumix DMC-LZ40 op bol.com: http://go.bol.com/p/9200000025505571

Canon Powershot SX520 HS op bol.com: http://go.bol.com/p/9200000031373996

Zijn dit redelijke camera's voor mijn doeleinden? Ik wil niet perse het beste van het beste maar wil wel graag scherpe foto's kunnen maken op een lange afstand.

Hebben jullie adviezen/opmerkingen?

Alvast bedankt. Afbeelding
Gebruikersavatar

Arthur Mol
Berichten: 481
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 23:18
Favoriete camera merk: Die ik bij me heb..
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: Advies nodig

Bericht door Arthur Mol »

Wij hebben onlangs de Panasonic FZ200 ingeruild voor een Panasonic FZ1000, de reden van omruil was dat mijn vrouw de FZ200 wat te klein (de Canon is nog kleiner) vond aanvoelen en lag haar niet prettig in de hand. De FZ1000 is een stuk groter maar ook meteen een stuk duurder. De FZ200 past wel binnen jouw budget en voldoet aan jouw wensen. Het is een fijne camera met goede stabilisatie en kan ook in RAW schieten (was voor ons een vereiste ivm de nabewerking). Wil je nog meer zoom dan is de Nikon P900 wellicht iets voor je, maar daar heb ik geen ervaring mee (daar zit nu een cashback actie op van 83,= dacht ik).

Succes met je keuze!