vergelijking Leica lens met Tamron

Foto's die met een bepaald type camera/objevtief zijn gemaakt

Topic Starter
JohnMoeleker
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 20:48
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: vergelijking Leica lens met Tamron

Bericht door JohnMoeleker »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nog even een herhaling van de verwijzing naar het verkeerde draadje waar deze discussie begon: http://www.lightcatch.nl/forum/viewtopi ... 4&start=50

De Leica-foto. Dit is het naast een RGB (RAW) exemplaar in de camera zelf gemaakte JPG, onbewerkt hier geplaatst.
Reden voor het maken van de foto was mijn ongenoegen over de slechte combi qua scherpte. Dus domweg diafragma vol open en wat foto's geschoten. De serie die ik toen maakte heeft me tot verkoop van de hele handel doen besluiten. Eigenlijk was geen een foto zo scherp als je zou verwachten., ook niet met het diafragma op 8 bijvoorbeeld.

De foto met de Tamron is eigenlijk niet zo serieus bedoeld. Gewoon om even wat er naast te kunnen zetten.
Bijgaand een Tamron foto die wel qua scherpte naar mijn zin is. (gaat dus even niet om de compositie of het onderwerp of de belichting, maar om de scherpte.
Dit is ook met de Tamron geschoten.

Afbeelding
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: vergelijking Leica lens met Tamron

Bericht door Skippy »

John, nuttige uitwisseling van inzichten hoor. Ik vraag me wel af waarom je met die Leica-combi niet aangeklopt hebt bij bijv. de importeur. De resultaten die jij had kunnen toch niet maatgevend zijn voor het systeem? Normaliter moet Leica-glas toch veel ander glas en zeker een Tamron wegblazen?

Topic Starter
JohnMoeleker
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 20:48
Bewerk mijn foto's: Ja

vergelijking Leica lens met Tamron

Bericht door JohnMoeleker »

Ik heb op het Leicaforum, bij de winkelier en de importeur gezocht naar oplossingen, maar nu ben ik best tevreden en heb ik er geld aan over gehouden.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Plaats reactie

Terug naar “Hardware showcase”