Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Foto's die met een bepaald type camera/objevtief zijn gemaakt
Plaats reactie

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door mikemix »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tx!

@Marco, ik wist niet dat ze in Hong Kong de dom van Florence hebben nagebouwd ;)

@Frank, van hoek tot hoek, vlijmscherp bij vol open.
Objectief is voor de A7II geoptimaliseerd vanuit de firmware, dus top.
Qua balans ligt het gewicht iets over het middelpunt naar het objectief toe.
Niet vervelend doordat de camera een goede grip (nu) biedt.
Kleurverschuiving, vignetten, flare bij tegenlicht, ik heb het nog nooit zo onder controle gezien
binnen kleinbeeld en deze prijsstelling.
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door ger k. »

Met de SONY plaats ik hier op dit forum al wat langer platen, nu hebben gelukkig ook anderen de kwaliteit van SONY ontdekt en wordt er de ene na de andere pluim verstrekt. :grijnszon:

Mooi, heel mooi.

Overigens alle foto's op reis maak ik zonder statief. :coolhuh:
Indien nodig is er altijd wel een stabiel punt te vinden.
Fotograferen is schrijven met licht.

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Robin »

Weer 2 mooie beelden Marco.

het blijft mooi die chinezen en hun Ipad.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Skippy »

Prima foto's Marco, blijft een bijzonder fenomeen die iPad manie op vakantie.

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:@Frank, van hoek tot hoek, vlijmscherp bij vol open.
Objectief is voor de A7II geoptimaliseerd vanuit de firmware, dus top.
Qua balans ligt het gewicht iets over het middelpunt naar het objectief toe.
Niet vervelend doordat de camera een goede grip (nu) biedt.
Kleurverschuiving, vignetten, flare bij tegenlicht, ik heb het nog nooit zo onder controle gezien
binnen kleinbeeld en deze prijsstelling.
Ik wel, althans bij "mini-kleinbeeld" het MFT-objectief Olympus 12-40mm f2.8. Overigens is optimalisatie en correctie van objectieven i.c.m. of door de camera al een langer bestaand iets. De Panasonic LX3/Leica D-Lux4 compact uit 2008 was er ook al mee gezegend ;) Maar het is een feit dat deze Sony het heel goed doet en dat het resultaat zeker bij die laatste (mooie!) interieurfoto goed zichtbaar is o.a. door de afwezigheid van enige vervorming.

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Skippy »

ger k. schreef:Met de SONY plaats ik hier op dit forum al wat langer platen, nu hebben gelukkig ook anderen de kwaliteit van SONY ontdekt en wordt er de ene na de andere pluim verstrekt. :grijnszon:

Mooi, heel mooi.

Overigens alle foto's op reis maak ik zonder statief. :coolhuh:
Indien nodig is er altijd wel een stabiel punt te vinden.
Net alleen jij Ger, ook Marco en Harrie waren hier al Sony ambassadeurs voordat de A7II recent door Michael wordt aangeprezen en het door anderen als laatste zetje voor de recente aankoopgolf werd opgepikt.
Wat betreft statief, ik fotografeer ook zonder statief en vind in-camera beeldstabilisatie de beste uitvinding sinds de vaatwasser. Ik mis zelden een statief.
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Cyrus »

Luc, je vergeet Peter en mij nog... Dankzij onze uitstekende ervaringen met resp A7r (Peter) en A7 (ondergetekende) is bij ons allebei de digitale Nikon de deur uit. Maar goed, zo belangrijk is dat nu ook weer niet ;)

Ik begrijp overigens niet waarom Nikon en Canon nog steeds geen IBIS aanbieden. Sony (de laatste Minolta dSLRs meegerekend) en Pentax hebben dat al in hun dSLRs sinds pakweg 2005.

De IBIS van de A7II maakt het mogelijk om tot 1/5 á 1/10 te gaan zonder statief, afhankelijk van objectief (ivm gewichtt, brandpunt) en scene. Da's toch wel knap, vind ik.

Hoe doet de Olympus het in dat opzicht?
Groeten,
Edwin

flickr

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door mikemix »

Ook Rocky schiet al een tijd met een Alpha 7 !

Luc, ik praat uiteraard over Full Frame.
Zo'n half zo'n kleine APS-C sensor is natuurlijk altijd makkelijk(er) groothoek te vullen zonder al teveel problemen.

Madhouse
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:00
Favoriete camera merk: Sony
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Madhouse »

Skippy schreef:
ger k. schreef: de A7II recent door Michael wordt aangeprezen en het door anderen als laatste zetje voor de recente aankoopgolf werd opgepikt.
Dit was voor mij uiteindelijk ook de "druppel" en heb ik al mijn Nikon spullen de deur uit gedaan om een Sony A7 II met Zeiss 24-70 te kopen.

Ik moet wel zeggen dat de Sony echt compleet anders is als je jaren met een Nikon hebt gefotografeerd en de bediening daar feilloos van kende. De Sony is andere koek maar ook dat gaat wennen. Ik ben na 1.5 week nog steeds laaiend enthousiast en ik heb er alle vertrouwen in dat dat nog lang zo blijft.
Sony A7 II + Zeiss 24-70 F4 - Zie mijn foto's op Flickr

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door Skippy »

Edwin, je hebt gelijk sorry ongelukkig verwoord door mij! Inderdaad Rocky, Peter en jij (en vergeet ik nog iemand?) al langer goed bezig met Sony.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Sony Alpha 7/7r/7s beelden [verzamel]

Bericht door strangeartefact »

Gaaf te lezen dat Sony op dit forum waar we enthousiast en kritisch zijn op onze apparatuur Sony zo goed valt nu.
Tjah, ik viel op een mooie manier in de Sony wereld maar werd er dusdanig bevriend mee dat Nikon het veld heeft geruimd. Met daarnaast een Olympus set die mij ook altijd nog prima bevalt.
Veel Sony fotografen actief nu op LC, hoe mooi het doosje ook is, de fotograaf telt het hardst en dat zie ik, daagt mij uit de a7r te blijven verkennen en proberen er het maximale uit te halen, mooie van dit forum blijft de manier waarop we naar elkaar luisteren(lezen en schrijven dan) en dat je daar wat mee kan.

Enige minpunt wat de a7r voor mij blijft houden ondanks firmware updates is het hunten bij minder licht, vooral de 24-70 maar ook de 55mm kan er wat van....maar dan gebruik ik de mf optie maar gewoon.

Blijven plaatsen die platen allemaal!

De ibis van mijn e-m10 laat mij met de 14mm in het donker platen maken op 1/5 e en lager. Mijn vriendin schiet platen met de e-pl7 op sluitertijden dat ik denk hoe is het mogelijk dat het nog zo scherp is. Ik mis ibis op de a7r dus best wel, Oss op de 24-70 maakt veel goed maar ik schiet graag met de primes en dan mis ik het dus. Overstap naar a7ii overwogen maar ik ben wel dol op de a7r sensor.....tjah.....

Groet.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Plaats reactie

Terug naar “Hardware showcase”