Welterbe Zollverein, Essen - nachtfoto's

Werk aan de winkel
Gebruikersavatar

Topic Starter
Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Welterbe Zollverein, Essen - nachtfoto's

Bericht door Cyrus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mikemix schreef:Ik vermoed, maar wie ben ik, dat René een foto plaatst die eigenlijk niet gemaakt had mogen worden.
Dus dit zal met een klein (snel) cameraatje gemaakt zijn (telefoon?) gezien de hoge CA boven in het beeld.
Wat de waarde dan wél van de foto is dat hij ons laat meekijken in iets waar anders alleen personeel toegang
heeft of anders gezegd, voor ons streng verboden is.
Dat is voor mij ook de waarde van de foto. Maar het is mij nu niet duidelijk of René's foto ook bij de Kokerei van de Zollverein is gemaakt, of bij Tata Steel (v/h Corus) te IJmuiden, aangezien hetgeen op zijn foto staat, verdacht veel op die Kokerei lijkt.

mikemix schreef:foto 4 is prachtig en zal het top doen als vergroting.
Dank je! Er staat hier een print van foto 4, formaat 50x70, te wachten op een mooie lijst :)




edit: manke quotes hersteld
Groeten,
Edwin

flickr

Peter v G
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 06:50
Favoriete camera merk: Nikon D700 MB-D10
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Wieringerwerf

Re: Welterbe Zollverein, Essen - nachtfoto's

Bericht door Peter v G »

Heel fraaie serie hoor ......indrukwekkend.
Trouwens ........alle kooksfabrieken lijken op elkaar ......alleen personeel niet !!........ ;)
Met walserijen het zelfde .........dat even terzijde.
Geven is geluk voor twee.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Welterbe Zollverein, Essen - nachtfoto's

Bericht door remoss »

Ha ha, wat een foto al kan doen. De foto die ik heb geplaatst is zeker niet de mijne (dat had ik wel beter kunnen vermelden). Echter wel de fabriek waar ik 17 jaar heb gewerkt, dat dan weer wel, en dus een extra reden om Cyrus's foto's leuk te vinden. Een herkenning zeg maar. Heb deze vooral geplaatst vanwege de gelijkenis van de fabrieken, wat wil je, beide kooksfabrieken.

Heb overigens uit al dan niet betrouwbare bron dat deze fabriek wel eens binnenkort zou kunnen gaan sluiten. Maar dat terzijde.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Industrie”