Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Alles over Adobe, Corel en andere branches
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Kroontje »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als ik nu kijk wat ik kan doen na enkele dagen werken met Capture One, moet ik zeggen dat de foto in RAW toch veel beter en gemakkelijker bewerkt kan worden dan in LR.
Oke, maar dan is de vraag...Was jij of ben jij goed in LR :D:
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door ger k. »

Met LR werk ik al heel erg lang.
Voor foto's gemaakt met de NIKON D800e werk ik eigenlijk allen maar met NX2. Perfect.

Maar met foto's van mijn SONY werk(te) ik met LR. Prima.

Nu kom ik na aanschaf van de A7r terecht bij Capture One, zo nieuwsgierig als ik ben ga ik met het dem werken (wel de PRO voor SONY).
Als je daar dan langer mee bezig bent en de mogelijkheden leert kennen, echt niet zo moeilijk, moet ik constateren, dat dit beter werkt dan in LR. Maar ja dat is mijn mening/ervaring.
Meer finetune mogelijkheden.

Totaal dus de licentie voor 28 Euro.
Fotograferen is schrijven met licht.
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 03:42
Favoriete camera merk: Fujifilm X-T1
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door ghermse »

LR komt ook als bewerkingssoftware niet in de buurt van Capture One (Pro). Capture One (Pro) kan je dan beter vergelijken met PS (CC).
Maar Capture One Pro 8.1 is een heel fijn programma om mee te werken. Elke nieuwe versie is een hele vooruitgang.
En voor bepaalde merken camera's kan je beter werken met COP 81. (Capture One Pro 8.1) dan met welk ander programma.

Bijvoorbeeld met Fuji gaat COP veel beter om qua kleuren dan LR of PS.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-T1 - VG-XT1 - Nissin i40 - MCEX-16 - XF23mm f/1.4 - XF10-24mm f/4.0 R OIS - XF56mm f/1.2 R - XF50-140mm f/2.8 R OIS WR en nog wachtend op XF16-55mm R WR
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Kroontje »

LR komt ook als bewerkingssoftware niet in de buurt van Capture One (Pro). Capture One (Pro) kan je dan beter vergelijken met PS (CC).
Dit snap ik niet ;) Lijkt mij peren met peren vergelijken :D:
Kleuren van Adobe zijn kleuren van Adobe en deze kun je in LR heel goed aanpassen, betreft de camera.

Ik zelf ben verzot op LR en trek daar alles uit wat mogelijk is. En als ik dan zo naar Ronald Koster kijk..die trek ook alles uit LR en is daar zeer tevreden mee.
Hij als Olympus (systeem) gebruiker.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Cyrus »

ghermse schreef:LR komt ook als bewerkingssoftware niet in de buurt van Capture One (Pro). Capture One (Pro) kan je dan beter vergelijken met PS (CC)
Ik heb geen idee waar je dit op baseert, maar CaptureOne is absoluut niet te vergelijken met PS. CaptureOne heeft ongeveer dezelfde tools als LR, inclusief een verplichte bibliotheek. Mooi programma, daar niet van, maar heeft bij lange na niet de tools die PS heeft. Zou natuurlijk kunnen dat je bij PS nooit verder gekomen bent dan de RAW-converter ...

@Mark:
Adobe heeft nog een aardige achterstand qua verwerking van de RAW-data van de X-Trans sensoren van Fuji. Daar ben ik zelf ook al eens tegenaan gelopen. Adobe haalt op dit moment gewoon minder uit de X-Trans sensoren dan een aantal andere converters, waaronder CaptureOne, SilkyPix en Fuji's eigen converter. Luc (Skippy) heeft hier ook al de nodige ervaringen over gepost.

Kwestie van tijd dat Adobe de achterstand inhaalt.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door ger k. »

Het weer buiten zorgt er voor, dat er voor het uitproberen van software ruim de tijd is.
Dus zoals eerder vermeld, dus maar voor de SONY met de -Capture One Pro voor Sony- aan de gang gegaan.

En eerlijk, het werkt gemakkelijk en heel erg uitgebreid met geweldige resultaten.

Beter dan LR. :coolhuh:

Maar voor foto's van de NIKON blijf ik met NX2 werken.
Fotograferen is schrijven met licht.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door strangeartefact »

Lees even hier mensen, hier staat wat over de verschillen express en pro versie. Voor de geinteresseerden.
http://www.phaseone.com/Imaging-Softwar ... -Sony.aspx


groet
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Kroontje »

Ben toch eens gaan kijken naar de andere versie, namelijk Capture One Pro 8
Ik ga het downloaden en ga er nog verder in duiken. En verder vergelijken met LR
Heb net div filmpjes zitten kijken van hun site......pfff Het ziet er wel goed uit :-)
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door strangeartefact »

Ik heb de Sony upgrade gedaan. Op eerste gezicht is het zeker het proberen waard, die 28 euro overleef ik wel weer.
Benieuwd naar jouw ervaringen ermee Mark.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Skippy »

ghermse schreef:LR komt ook als bewerkingssoftware niet in de buurt van Capture One (Pro). Capture One (Pro) kan je dan beter vergelijken met PS (CC).
Maar Capture One Pro 8.1 is een heel fijn programma om mee te werken. Elke nieuwe versie is een hele vooruitgang.
En voor bepaalde merken camera's kan je beter werken met COP 81. (Capture One Pro 8.1) dan met welk ander programma.

Bijvoorbeeld met Fuji gaat COP veel beter om qua kleuren dan LR of PS.
Dat Adobe niet goed omgaat met X-Trans RAW bestanden is voor mij een van de redenen geweest om naast mijn Nikon set niet voor Fuji mirrorless maar voor Olympus te kiezen.
Overigens vind ik je stelling dat LR niet in de buurt komt van Capture Pro wel heel absoluut. En dat zonder dat ik Capture Pro getest heb.
Met beeldbewerkingssoftware (en met fotograferen op zich) is het nu eenmaal zo dat de persoon achter de knoppen bepalend is voor het eindresultaat.
Op bepaalde aspecten scoort bijv. ook DXO beter met Olympus ORF bestanden dan Lightroom maar ik kan toch met Lightroom prima resultaten halen uit Nikon en OIympus RAW-bestanden.
Als je eenmaal weet waar je op moet letten kan een deskundig iemand met bijna elke software op z'n minst goede resultaten behalen. Tenzij uiteraard zoals bij Adobe er in de basis al iets niet goed zit zoals bij de verwerking van Fuji X-Trans RAW bestanden.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Capture One upgrade van 4 naar 5 voor 20 euro

Bericht door Marco »

Mee eens Luc.
Ik gaf onlangs aan dat ik van een aantal jaar geleden de versie's van destijds naast elkaar geprobeerd en dat Aperture en Capture One uiteindelijk afvielen, met name door de UI en manier van het beheren van je foto's.
LR en Photoshop CS bleken voor mij het beste te werken. Met meer of minder moeite krijg je uit alle programma's wel hetzelfde resultaat uit je RAW bestanden.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Plaats reactie

Terug naar “Commerciële software”