light craft fader ND filter

Glaasjes voor je objectieven

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: light craft fader ND filter

Bericht door David »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hmm oke. Misschien toch maar eens kijken naar een LEE filter met Cokin houder oid.
Want als ik een cirkelvormige van 82mm koop, ben ik ook relatief duur uit.

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: light craft fader ND filter

Bericht door David »

Heb het ND filter vanwege z'n prijs maar even gelaten voor wat het is, en eerst een 77mm B+W circulaire polarisatie aangeschaft, de extra slim versie, of zo. Ben er in ieder geval wel content mee, zeker vanwege z'n prijs/kwaliteit.
Gebruikersavatar

eos 7d user
Berichten: 18
Lid geworden op: di 10 mei 2011, 15:17
Favoriete camera merk: Canon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Julianadorp

Re: light craft fader ND filter

Bericht door eos 7d user »

Ik heb sinds twee weken ook een setje ND filters aangeschaft ND 2, ND 4 en ND 8 van Cokin bij cameranu.nl.
Toen ik ze thuis kreeg zag ik dat deze filters niet gingen passen in mijn oude houder " A bevestiging"

Omdat ik voor mijn CZ Distagon 2.8/21mm een 82mm filter nodig heb ben ik op internet gaan zoeken en kwam op ebay voor 23,00 euro een hele set tegen van filterringen van maat 49 - 82 voor het P-systeem. Oke ze moesten dan nog wel even uit Hong Kong komen maar daar wilde ik wel op wachten.

Vorige week kwam alles binnen en afgelopen maandag gingen we met de fotoclub op de dijk foto's maken van de zonsondergang en dacht ik een mooie gelegenheid om mijn filters even uit te proberen. Helaas liet ik de hele set thuis liggen.

De filters had ik wel mee en heb even geprobeerd om met het ND 4 filter in de hand voor de lens een paar foto's te maken.

Als je met je witbalans speelt krijg je ook al leuke resultaten, hieronder ook een foto met WB op flitsen.

Suc6 met je filters.

ps ik heb trouwens al mijn andere filters uit Hong Kong laten komen B&W UV 010 XS Pro voor mijn lenzen en dit scheelde echt tientallen euro's.

Bij de eerste twee foto's is foto 1 met en foto 2 zonder ND 4 filter. De derde foto is normaal belicht en de vierde foto 1 stop onder belicht.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Filters”