Black Rapid of Optech ?

Maken het draagbaar

Topic Starter
a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Black Rapid of Optech ?

Bericht door a90 »

Mijn Optech Dual Harnnes is binnen. Ik had verleden week de Black Rapid Dual Strap al ontvangen.

Nu nog kiezen welke ik hou

Zie hieronder:

AfbeeldingAfbeelding

Mijn voorlopige keuze is de Optech omdat ik daar de camera's aan kan hangen aan hun bestaande straps. Bovendien hangen ze niet op hun kop. Het nek en schouderding van de Black Rapid is echter wel weer erg prettig.


Dilemma....
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door mikemix »

Optech, lijkt me handiger zo op het oog.

Topic Starter
a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door a90 »

Nope, Optech is niet handig.

ik heb ze beiden besteld en om gehad / getest. De Optech is net iets prettiger om met 2 zware body's plus glas te torsen.

Echter het loopt voor geen meter. Zoals je op de plaatjes al ziet hangen de camera's bij de Optech veel te laag en butsen ze ter hoogte van mijn broekzakken tegen mijn benen aan. Niet ok dus. Het kan goed werken als je de Optech strapjes die aan de camera zitten helemaal strak tegen de body omhoog doet maar zodra je dan weer met de gewone nekstrap wil werken zit ie weer veel te hoog.

De Black Rapid is echt ideaal. Nu heb ik de RRS brackets op beide D3's dus daaraan maak ik ze dan ook vast (ik kan ze dan zelfs op 2 plaatsen vastmaken) en bij het gebruik van de 70-200 maak ik hem vast aan de objectief voet.

Helemaal ideaal is het omdat ik de optech strap dan losmaak maar de system connectors laat zitten aan de body. Dan maak ik de Black Rapid vast en daarna doe ik de system connectors nog als extra veiligheid aan elkaar door de lus van de Black Rapid heen. Dubbel veilig en comfortabel.

Deze setup is echt geweldig voor als je met 2 bodies moet lopen. Je kan desgewenst nog een rugtas dragen en als je echt gek wil doen kun je nog een camera om je nek hangen ook zonder dat die in de weg zit. Ben je echt net een vakantie japanner :mrgreen:
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Gobert »

Ik blijf het eng vinden aan je statiefoog. Het boeltje zal zich maar loswerken.
Gobert - La passione passa dal cuore

Mike
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 08:19
Favoriete camera merk: The Dark master. S
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Rosevally
Contacteer:

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Mike »

Gobert schreef:Ik blijf het eng vinden aan je statiefoog. Het boeltje zal zich maar loswerken.
Ik deel je mening hierin......statief aansluiting is er niet voor gemaakt om je camera aan op te hangen.
Er zijn hele volksstammen die dit perfect vinden maar ik huiver ervan om de camera zo maar los te laten bungelen.
Groeten Mike.

Flickr

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Dennis71 »

Lijkt me geen probleem om je spullen zo vast te maken. Hoe vaak zie je niet dat men een statief op de schouder neemt waar een combi aan hangt die vele malen zwaarder is.
Ondanks dat het misschien aan een statief gemonteerd zit blijft het dezelfde bout waarmee het zaakje vastzit.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Gobert »

Dennis71 schreef:Lijkt me geen probleem om je spullen zo vast te maken. Hoe vaak zie je niet dat men een statief op de schouder neemt waar een combi aan hangt die vele malen zwaarder is.
Ondanks dat het misschien aan een statief gemonteerd zit blijft het dezelfde bout waarmee het zaakje vastzit.

Boutjes werken zich los zonder locktite ...
Gobert - La passione passa dal cuore

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Dennis71 »

Dat zal wel meevallen in dit geval...of je moet er continue mee rond slingeren. Rubber ringetjes eronder en het probleem is zo goed als opgelost.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door Gobert »

Dennis71 schreef:Dat zal wel meevallen in dit geval...of je moet er continue mee rond slingeren. Rubber ringetjes eronder en het probleem is zo goed als opgelost.


Sinds wanneer zijn rubber ringetjes een borging???? Een klemveertje kan ik me nog indenken. Maar een rubbertje...neen! Dan liever een fikse lik loctite.
Gobert - La passione passa dal cuore

bookkeeper
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 23:35
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Drechtsteden

Re: Black Rapid of Optech ?

Bericht door bookkeeper »

hhhmmm wat denken jullie van de California Sunbounce Sun-Sniper Strap Black... deze heb ik gekocht na een tip van een vriend...

Ik ben er dik te vreden over...
Bookkeeper

Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Straps”