Rizla Racing Day 2010

Als het echt actief wordt...
Plaats reactie

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Rizla Racing Day 2010

Bericht door SportsPhotography »

Rizla Racing Day is een gratis gecombineerd motor en autosport evenement welke sinds jaar en dag georganiseerd wordt om diverse race klasses ten toon te stellen aan het publiek.
Ook dit jaar werd de Rizla Racing Day weer georganiseerd en voor mij was het motorsport meets autosport.
Aangezien bij mij het credo less is more fun is blijven de motorfietsen toch een bijna onweerstaanbare drang om te fotograferen op mij uit oefenen ( 2 wielen tegenover 4 blijft apart ).
Maar speciaal van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de auto's eens nader te inspecteren of ik nog eens vaker auto's ga fotograferen..... wellicht wel!

Bob Withag ( Dutch Superbikes ) samen met Raymond Schouter ( Dutch Supersport ) de Yamaha R1 van Bob "Bobblicious" Withag aan het bewonderen.

#1

Afbeelding

Tijdens de TT pas echt serieus wat met deze stek gedaan. In de lichtere klassen is het fotograferen op deze plaats rondom het circuit niet zo interessant. Echter enkele cc's en pk's meer zorgen voor een hard en serieus spel tussen man en machine.
De machine wil met het wiel de lucht in en de rijder wil beide wielen op de grond voor maximale grip.

#2

Afbeelding

Allard Kerkhoven wederom een rijder uit de Dutch Superbike klasse laat op zijn Yamaha R1 zien wat hij kan op het Assense circuit.
Allard die over een buitengewone rijstijl beschikt ( ellebogen naar buiten gestoken ) doet het hier fototechnisch wat mooier.

#3

Afbeelding

Auto's in het algemeen kunnen mij bij lange na niet zo bekoren als een motorfiets, echter snelheid en regen daar kun je mij voor wakker maken. Op de foto een Lotus Exige tenminste volgens het programma boekje.
De spray achter de auto is niets vergeleken bij wat er later allemaal nog naar beneden kwam.

#4

Afbeelding

Renault formule 3 cup. Ondanks dat het evenement gratis is wil dit nog niet betekenen dat een evenement volle tribunes trekt.
Overigens is dit een foto van de zaterdag tijdens de races op zondag zat de hoofdtribune flink vol.

#5

Afbeelding


Wederom Renault Formule 3

#6

Afbeelding

Dutch Supersport rijder Ronald ter Braake op de hielen gezeten door de Oostenrijker Damian Cudlin die de Rizla Racing Day gebruikt ter voorbereiding van het Duitse kampioenschap ( IDM ) welke aankomend weekend neerstrijkt op het circuit.

#7

Afbeelding
#6
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Plaats reactie

Terug naar “Sport”