Kreta 2010: Sissi

Rapportages van waar je bent geweest
Plaats reactie

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Kreta 2010: Sissi

Bericht door ALE »

Kreta is het grootste eiland van Griekenland en het op vijf na grootste eiland in de Middellandse zee. Het is een langwerpig eiland dat 250 kilometer lang is, op het breedste punt is het 60 kilometer en het eiland heeft een totale oppervlakte ruim 8300 km2, d.w.z. groter dan Noord en Zuid-Holland bij elkaar. Kreta ligt in het zuiden van de Egeïsche zee, onder de Cycladen eilanden-groep, ongeveer 300 kilometer van de noordkust van Afrika (Libië) en vormt de grens met de Libische zee. Het Griekse vasteland (Peloponessos) ligt op 100 kilometer. De kustlijn heeft een lengte van ruim 1000 km, met andere woorden hier is overal zee. Kreta bestaat uit 4 provincies die allemaal hun eigen charme hebben, een prachtige natuur, een fantastisch klimaat, schilderachtige traditionele dorpen, prachtige kusten en stranden en een ongeëvenaarde culturele rijkdom. De 4 provincies van Kreta zijn Lassithi in het uiterste oosten met als hoofdstad Agios Nikolaos, daarnaast ligt de provincie Heraklion met als hoofdstad Heraklion stad. Ten westen van provincie Heraklion ligt de provincie Rethymnon met als hoofdstad Rethymnon stad en helemaal in het westen ligt de provincie Chania met de gelijknamige hoofdstad. Op heel Kreta wonen ongeveer 600.000 vaste inwoners.

Wij verbleven in Sissi, een klein vissersdorpje ten oosten van Malia, aan het voet van een hoge berg. Het centrum van Sissi ligt aan de haven en is de plek waar de gezellige restaurantjes, cafe's en bars zich bevinden. Ten zuiden van Sissi bevindt zich Epano Sissi (boven Sissi) dat een zeer mooi traditioneel Kretenzisch dorpje is.

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Groet,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door remoss »

Een lekkere sfeer heb je daar gepakt Arthur :duimop:

Vond eerst nr 7 er niet zo in passen maar herinner me dat dat zo'n herriemaker is. Hoort er dan ook wel weer bij.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

JvdL
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 11:15
Locatie: "Baronie van Breda en Markiezaat"

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door JvdL »

Mooi hoor! :duimop:
Don't be a fool and die for your country. Let the other sonofabitch die for his.
--George S. Patton--

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door Dennis71 »

Ook weer zo'n mooie serie.
Klein puntje. De eerste is naar mijn smaak wat te hard en nummertje 7 zou ik niet geplaatst hebben.
Deze haalt je serie naar beneden en dat is zonde.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door Daniël »

Wederom een prachtige serie Arthur.

#3 erg mooi
#4 knap gedaan met 1/8. Statief?
#7 jammer dat het van slechte kwaliteit is. Maar nu herken ik er iets in van een cicade. Klopt dat

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door ALE »

Daniël schreef:#4 knap gedaan met 1/8. Statief?
#7 jammer dat het van slechte kwaliteit is. Maar nu herken ik er iets in van een cicade. Klopt dat
Ik had de camera op The Pod geschroeft. Ideaal zo'n kleine "rijstzakje". Weegt 35 gram en past zo in je broekzak. Je plaatst hem op iedere steen o.i.d., drukt hem tegen een muur, etc. Ook zat hier de Light Craft Fader adjustable ND filter (ND2~400) op mijn objectief vandaar deze sluitertijd midden op de dag (12:30 uur, Griekse tijd).

#7, ik kwam deze herrieschopper, "Japie" Krekel, tegen op een paal. Had toen de Nikkor 35mm f/2 AF op mijn body zitten. Was eigenlijk een probeersel en natuurlijk is dat kleine objectiefje niet geschikt voor dit soort van fotografie. Echter je werd gek van het lawaai wat die gasten produceerden maar je zag ze niet. Vandaar dat ik besloot deze "slechte" plaat te posten.

Iedereen bedankt voor de complimenten.
Groet,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door remoss »

ALE schreef:#8, ik kwam de herrieschopper, "Japie" Krekel, tegen op een paal.
Lijkt me toch echt nr 7 ?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door ALE »

remoss schreef:
ALE schreef:#8, ik kwam de herrieschopper, "Japie" Krekel, tegen op een paal.
Lijkt me toch echt nr 7 ?
:muur: :schamen: je hebt helemaal gelijk, post aangepast met juiste verwijzing.
Sorry,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kreta 2010: Sissi

Bericht door remoss »

Daniël schreef:Maar nu herken ik er iets in van een cicade. Klopt dat
Het zou inderdaad zomaar een Zangcicade kunnen zijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cicaden)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Landen”