Nikon D5100

Voor wie wat meer wil
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Nikon D5100

Bericht door remoss »

De D5100 is een hoogwaardige digitale spiegelreflexcamera die is ontworpen om uw creativiteit te stimuleren en u te helpen unieke foto's en films te maken.
In combinatie met de D-filmfunctie van de camera staat de uitklapbare, kantelbare monitor garant voor unieke opnamen vanuit elke hoek. U kunt foto's of films opnemen met een speciaal effect voor een vleugje magie.
Dankzij de mogelijkheid van beelden met een hoog dynamisch bereik kunt u zeer gedetailleerde foto's maken van onderwerpen met een hoog contrast.
Deze camera biedt de perfecte manier om uw kijk op de wereld vast te leggen en is gemaakt met het oog op expressieve vrijheid.
  • DX-formaat CMOS-beeldsensor van 16,2 megapixels
  • Kantelbare lcd-monitor van 7,5 cm (3inch) met 921.000 beeldpunten en een grote kijkhoek
  • Stand voor speciale effecten: maak foto's en films met speciale effecten
  • D-film: high-definition filmclips in Full HD (1080p)
Afbeelding

Belangrijkste specificaties:
  • DX-formaat CMOS-beeldsensor met 16,2 megapixels: produceert levensechte beelden met levendige kleuren, minder ruis en vloeiende toongradaties.
  • Hoge ISO-lichtgevoeligheid (100-6400), handmatig uitbreidbaar tot 25.600 met de instelling Hi2. Kortere sluitertijden zijn mogelijk voor beelden met fijne details en een minimale hoeveelheid ruis bij opnamen van snelbewegende onderwerpen of bij weinig licht. Met een automatische ISO-instelling.
  • EXPEED 2-beeldverwerkingssysteem: optimaliseert de cameratechnologieën voor hoge prestaties en een maximale beeldkwaliteit.
  • Kantelbare lcd-monitor van 7,5 cm (3 inch) met 921.000 beeldpunten en een grote kijkhoek: voor unieke opnamen vanuit elke hoek. Dankzij een openingsmechanisme aan de zijkant kunt u gemakkelijk zelfportretten maken of een statief gebruiken.
  • D-film met full HD-filmclips (1080p): dankzij de speciale filmopnameknop naast de ontspanknop kunt u de camera gemakkelijk stil houden terwijl u schakelt tussen foto's en filmopnamen. In de stand AF-F blijft alles scherp, terwijl de kantelbare monitor en de stand voor speciale effecten unieke opnamen mogelijk maken. De camera ondersteunt het gebruik van een externe microfoon en biedt beeldsnelheden van 30p, 25p en 24p.
  • Livebeeld met automatische onderwerpselectie: hiermee kunt u gemakkelijk beelden kadreren op de kantelbare lcd-monitor. Bij automatische onderwerpselectie wordt de beste onderwerpstand gekozen voor het onderwerp dat u wilt vastleggen.
  • Beschikt over eenvoudig te selecteren AF-standen, waaronder gezichtprioriteit-AF dat gezichten in het beeld detecteert en volgt.
    Haarscherp 11-punts autofocussysteem: biedt een snelle en nauwkeurige autofocusdekking over het hele beeld. Vier AF-veldstanden, waaronder AF met 3D-tracking, zorgen voor scherpe resultaten, ongeacht of het onderwerp zich niet in het midden bevindt, snel beweegt of volstrekt onvoorspelbare bewegingen maakt.
  • Continu-opnamen van 4 bps:: hiermee kunt u snelle acties vastleggen met een snelheid van vier beelden per seconde.
  • Stand voor speciale effecten: hiermee kunt u opvallende foto's en films maken met behulp van een speciaal effect. De camera biedt een reeks effecten, waaronder Kleurenschets, Miniatuureffect, Nachtzicht en Selectieve kleur waarmee u maximaal drie kleuren naar keuze kunt benadrukken, waarna de rest van het beeld wordt omgezet in monochroom.
  • In de onderwerpstanden worden camera-instellingen, waaronder Picture Controls en actieve D-Lighting, automatisch aangepast, zodat u niet meer hoeft te gokken in lastige fotosituaties en het resultaat altijd optimaal is. Draai de standknop eenvoudig naar SCENE en maak een keuze uit de meestgebruikte standen. Voorbeeldfoto's op de monitor helpen u de juiste stand te selecteren.
  • HDR-beelden met een hoog dynamisch bereik: bieden zeer gedetailleerde opnamen van onderwerpen met een hoog contrast. Wanneer u op de ontspanknop drukt, worden er twee opnamen gemaakt die samen één beeld vormen met een zeer groot dynamisch bereik, weinig ruis en rijke kleurgradaties.
  • Uitgebreid ingebouwd retoucheermenu: hiermee kunt u foto's en films in de camera bewerken en verbeteren. Er zijn uiteenlopende effecten en filters beschikbaar, waaronder perspectiefcorrectie, softfocus en lijntekening dat een foto verandert in een lijntekening.
  • Dubbel geïntegreerd stofverwijderingssysteem: het systeem voor beeldsensorreiniging en het airflow control-systeem houden de beeldsensor van de camera stofvrij. Dit levert heldere beelden zonder vlekken op.
  • Compatibiliteit met HD-tv: de camera heeft een ingebouwde HDMI-aansluiting met HDMI-CEC-ondersteuning, zodat u uw foto's en films op elke HD-tv kunt weergeven en de afspeelfuncties kunt regelen met de afstandsbediening van de tv.
    Infraroodontvanger aan de voor- en achterzijde: helpt onscherpe beelden voorkomen bij het maken van close-ups en zelfportretten.
  • Stereogeluid: met Nikon's optionele stereomicrofoon ME-1, die speciaal is ontworpen voor digitale spiegelreflexcamera's, kunt u filmclips met stereogeluid van hoge kwaliteit opnemen zonder dat het geluid van de autofocus hoorbaar is. De microfoon wordt geleverd met een windkap en zachte tas.


Meer op [url_nv]http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d5100[/url_nv]
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Nikon D5100

Bericht door strangeartefact »

http://www.dpreview.com/previews/nikond5100/

Preview van dpreview.
Tjah dit is toch gewoon een hele leuke camera lijkt me. Eerst D90-D5000 nu d7000-d5100. Geeft ons meer keuze weer.
Word vast een hit voor Nikon weer.

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon D5100

Bericht door Renik »

Nu nog een D700s met 16mp :D
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon D5100

Bericht door remoss »

En een D400/D800/D4/D9000 enz. Zo blijft het hè ;) Graag in deze draad op de D5100 houden aub.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D5100

Bericht door mikemix »

Mag ik zeggen dat ik de tel kwijt ben.......
anders gezegd, hou houden we het overzichtelijk USP's ?
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nikon D5100

Bericht door Arend-ho »

dat ziet er toch weer heel aardig uit als ik het even snel bekijk
geen motor....dat is nu wel weer jammer...
de tel kwijt ? ik snap je volkomen !!

Arend
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon D5100

Bericht door remoss »

Vind zelf de overstap van Dnn naar Dnnnn wel logisch. Hoe minder extra nullen, hoe "beter", zo zit de reekslogica nu in elkaar lijkt het . En deze zwaai maakt de weg vrij voor een nieuwe tussen range tussen de Dn en de Dnnn reeks. D10, D20 enz. Komen ze alleen wel wat oudere types tegen, dat dan weer wel :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Nikon D5100

Bericht door Melliw »

Wat mij opvalt aan dit model is het rode streepje onder de ontspanknop.
Deze is duidelijk anders van vorm dan de huidige modellen.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D5100

Bericht door mikemix »

Die "schouders" gaan zowaar op een Canon lijken......dan moet ie goed zijn.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Nikon D5100

Bericht door Daniël »

Zag net een bericht van Nikon Rumors dat LR3 niet met de D5100 NEF files overweg kan.

En voor als iemand de vraag stelt:
"wat is het verschil tussen een D5100 en een D700?"
Afbeelding
[url_nv]http://nikonrumors.com/2011/04/17/nikon ... rison.aspx[/url_nv]
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”