Redelijk geprijsde D3s

Voor wie wat meer wil

Topic Starter
Fotono
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 17:29

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door Fotono »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja tegen d eprijzenvan Hongsien kan niemand op, maar je hebt dan geen garantie etc. Haal je hem bij Westminster, wel.
Overigens is die popup flitser mij wel een keer van pas gekomen.
Op Indian Summer toen Maxi Jazz het publiek in ging, kwam Dennis licht tekort en ik had dus mijn popupflitser.
Maar goed dat is denk ik de enige keer dat ik hem gebruikt heb, oh ja en ik gebruik hem om mijn SB800 aan te sturen.

Arend veel lol met je D3!
Grtz. Irwan

Audion
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 12:31
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door Audion »

mikemix schreef:Leuke info:
http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... 3%29/Nikon

D3 en D3s bij ISO 160 (D3 zelfs ietsje beter, na ISO 640 is de D3s de betere).
D3x bij ISO 80 (zeer fraaie score ! Na ISO 320 zijn de D3 en D3s de betere !).
Zeer op prijs gesteld, dank je wel, nuttige informatie!
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door Marco »

Fotono schreef:Ja tegen d eprijzenvan Hongsien kan niemand op, maar je hebt dan geen garantie etc. Haal je hem bij Westminster, wel.
Overigens is die popup flitser mij wel een keer van pas gekomen.
Op Indian Summer toen Maxi Jazz het publiek in ging, kwam Dennis licht tekort en ik had dus mijn popupflitser.
Maar goed dat is denk ik de enige keer dat ik hem gebruikt heb, oh ja en ik gebruik hem om mijn SB800 aan te sturen.

Arend veel lol met je D3!
Grtz. Irwan
Bij Hong heb je wel garantie, je moet de zaak alleen terugsturen. Maakt het niet makkelijker met een camera.
Met een objectief stap je daar wat makkelijker overheen.

Als kleine vervanger van de ontbrekende popup, hou ik de SB-400 in de tas, voor als de SB-900 thuis blijft.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door mikemix »

Mooie prijs voor een D3x, weinig clicks ook.
Oogt redelijk betrouwbaar.

http://link.marktplaats.nl/455782601

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door a90 »

De D3x moet je eigenlijk naast de D3(s) hebben. De ruisprestatie is net iets onder de D3 in een een op een vergelijk. Ik zou kunnen leven met 1 van de 2 maar dan zou het wel de D3s zijn.

De D3x blijft weergaloos met de geweldige resolutie, de standaard aRGB kleuren vind ik ook net even wat neutraler dan van de D3s als ze als standaard uit de camera rollen.

Overigens voor beiden geldt dat ik me afvraag waarvoor ik een van de 2 zou willen inruilen bij een eventuele D4. Dat moet toch wel wat heel bijzonders worden.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

JvdL
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 11:15
Locatie: "Baronie van Breda en Markiezaat"

Re: Redelijk geprijsde D3s

Bericht door JvdL »

mikemix schreef:Leuke info:
http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... 3%29/Nikon

D3 en D3s bij ISO 160 (D3 zelfs ietsje beter, na ISO 640 is de D3s de betere).
D3x bij ISO 80 (zeer fraaie score ! Na ISO 320 zijn de D3 en D3s de betere !).
Betekent dat je om het hoogst mogelijk dynamisch bereik te verkrijgen je de ISO instelt op L0.3?
Het lijkt er op, dat een ingestelde waarde van 200 overeenkomt met een gemeten ISO waarde van 161...
Afbeelding
Ook Thom Hogan bevestigt dit in zijn D3-series guide (Thom Hogan's Guide to the Nikon D3, D3s & D3x)
Thom Hogan schreef:Note also that Nikon's started ISO values tend to be slightly higher than actual values (usually about a third of a stop overstated; e.g. marked 200 when it is really 160).
Ik zou hieruit kunnen concluderen, dat het maximale dynamisch bereik bereikt word bij een ingestelde ISO van 200 en dat een L0.x toch een compromis is voor hooglichten.
Dit is theorie... :z-grimas: In de praktijk zie ik er in ieder geval niets van... :z-schaam:
Don't be a fool and die for your country. Let the other sonofabitch die for his.
--George S. Patton--
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”