Camera kapot

Voor wie wat meer wil

Topic Starter
woudew
Berichten: 154
Lid geworden op: do 07 okt 2010, 09:13
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera kapot

Bericht door woudew »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gezien mijn interesses denk ik dat ik voor een D800 ga (tenminste als ik de geruchten mag geloven).

Hoge ISO's en snelheid zijn voor mij minder van belang. Een hoge resolutie wel.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Camera kapot

Bericht door Daniël »

woudew schreef:Gezien mijn interesses denk ik dat ik voor een D800 ga (tenminste als ik de geruchten mag geloven).
ben er nu wel benieuwd naar. Het loopt al meer dan een jaar dit gerucht. Nou zou er toch wel is een opvolger moeten komen voor de D700?
woudew schreef: Hoge ISO's en snelheid zijn voor mij minder van belang. Een hoge resolutie wel.
Dit is een afwijkende mening dan ik normaal zie. Waarom kies je voor de resolutie?

Topic Starter
woudew
Berichten: 154
Lid geworden op: do 07 okt 2010, 09:13
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Camera kapot

Bericht door woudew »

Hi Daniël,

Misschien heb ik mij iets te zwart/wit uitgedrukt. Ik vind architectuur fotografie mooi en dan heb je geen snelheid, 3 foto's minuut voldoet wel voor mij, of hoge ISO, een statief is meer dan genoeg, nodig.

Een hogere resolutie kan handig zijn als je bijvoorbeeld de perpectiefvertekening in PS wilt corrigeren. Dan heb je meer mogelijkheden om nog een beetje foto over te houden.

Dit betekent overigens niet dat ik met een komende D4 (Spec volgens de geruchten dan) niet dezelfde foto's zou kunnen maken, integendeel. Maar dan komt het finananciele plaatje om de hoek kijken.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Camera kapot

Bericht door Daniël »

Duidelijk verhaal. Sommige pakken liever de statief niet en FX presteert zeer goed op hoge ISO dus vandaar de vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”