Canon EOS-1D C

Voor wie wat meer wil
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Canon EOS-1D C

Bericht door remoss »

Canon heeft een professionele DSLR uitgebracht met 4K video mogelijkheid. Het fotodeel is nagenoeg gelijk aan de EOS-1D X

EOS-1D C – key features
  • An evolution in DSLR movie shooting, offering the creative possibilities of EOS 5D Mark II with improved features, quality and lens options.
    Full-frame 35mm image sensor provides extremely shallow depth-of-field and superb sensitivity.
    Small form factor allows use in restricted environments without compromising on quality.
    Record video at 4K, digital cinema resolution (at 24fps) or Full HD at higher frame rates (1080/60p).
    Clean HDMI output (Full HD, 4:2:2 colour sampling).
    Capture Full HD video and high-resolution stills from one device.
[url_nv_extra=http://cpn.canon-europe.com/content/new ... Newsletter]Canon site[/url_nv_extra]

[img_b800]http://www.lightcatch.nl/wp-content/upl ... ative2.jpg[/img_b800]
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Canon EOS-1D C

Bericht door a90 »

Ik snap hier (nog) helemaal niets van. Filmen doe ik niet zo maar ik begrijp dat het een doorbraak is ? en wat een vreemd objectief is dat toch.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Canon EOS-1D C

Bericht door mikemix »

Canon has unveiled the 4K EOS-1D C – the most advanced EOS DSLR ever for shooting movies and the first DSLR camera to join Canon’s Cinema EOS System.
Het wordt er voor mij niet duidelijker op.
Een fotocamera die ook kan filmen, kan ik nog volgen.
Maar een professionele filmcamera die er als een fotocamera uitziet volg ik niet meer....

grojan
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 01:49
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Canon EOS-1D C

Bericht door grojan »

Het voornaamste verschil met de EOS 1DX , is dat deze ook kan filmen in het nieuwe 4k formaat (4096 x 2160 pixel) wat de opvolger van HD 1920x1080 formaat zal moeten gaan worden.
Het blijft dus gewoon een fotocamera waar je ook mee kan filmen, het zal nog wel een tijdje duren voor dit voor thuis gebruik interessant wordt.

In het foto gedeelte worden de stappen steeds kleiner dus moet het nu in het video gedeelte gezocht worden om een onderscheidende fotocamera te maken.

Groeten Jan
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”