En profil

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

En profil

Bericht door Riemke »

Ook ditmaal een foto uit de shoot met Luka, maar op een manier gefotografeerd die ik nog niet eerder uitgeprobeerd had. Daarom even in een apart topic. Belichting heb ik slechts met 1 flitskop gedaan, afgedekt door een grid. Om schaduwen op te lichten liet ik haar een reflectiescherm vasthouden. Omdat ik dit nog nooit eerder gedaan heb , graag jullie commentaar/kritiek. Misschien moeten er dingen anders met zo'n opname? Adviezen? Tips? :denk:

[img_b800]http://i209.photobucket.com/albums/bb48 ... rnover.jpg[/img_b800]

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: En profil

Bericht door mikemix »

In dit geval had ik het spannender gevonden als er tegenlicht en flauw invullicht was.
Waarbij het tegenlicht als hoofdlicht dient en het invullicht heel subtiel haar gelaat
prijs geeft.
Nu is het licht in het haar naar mijn mening te prominent.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: En profil

Bericht door Riemke »

Mijn opzet was te kijken wat ik met 1 lamp + reflectiescherm voor elkaar kon krijgen :D
Ik probeer me een voorstelling te maken van het lichtplan wat jij oppert Mike, maar zou niet weten hoe ik dat neer zou moeten zetten. Ik ben van de week nog wel een keer in de studio dus ga wel wat opstellingen uitproberen :D Had ik in dit geval het diafragma meer moeten knijpen voor subtieler licht/schaduw?
Wat schuiven met levels levert dit op:

[img_b800]http://i209.photobucket.com/albums/bb48 ... nover2.jpg[/img_b800]

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: En profil

Bericht door mikemix »

Riemke schreef:Had ik in dit geval het diafragma meer moeten knijpen voor subtieler licht/schaduw?
Denk het niet in de setting die ik schets, nu echter valt het licht op onscherp haar, wat verwarrend werkt.
Succes.

[edit] zie nu dat je de foto bewerkt hebt, vind deze al zeker beter.

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: En profil

Bericht door Dennis71 »

Hij springt er voor mij nog niet zo uit Riemke. Ik zou misschien een spot aan de rechterkant van haar geplaatst hebben om een mooi randje te creëren.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”