Leuke set Gert! Je hebt je wel aan iets moeilijks gewaagd hoor. Ik ben geen expert maar een paar dingen vallen mij op.
1) er zit eigenlijk geen verschil tussen de twee foto's op de houten ondergrond en de zwarte achtergrond. Je zou met een staande foto voor meer variatie kunnen gaan.
2) idem dito voor de gesp, alle foto's zijn met open gesp. Je zou een keer een staande foto met dichte gesp kunnen proberen.
3) de foto's met de houten ondergrond ogen wat grijzig. Iets met witbalans?
4) de zwart spiegelende ondergrond had ik niet gekozen vanwege de spiegelingen en zichtbare stofjes. Ook is deze niet regelmatig zwart. Heb je hier wat aan nabewerkt? Je kunt op internet heel mooi zwart (nep) lederen bureauleggers kopen die zijn heel mooi als ondergrond voor horloges, sieraden etc.
Als voorbeeld deze foto die ik op een dergelijke bureaulegger heb gefotografeerd en daarna in de nabewerking heb gefinetuned. Foto is gemaakt zonder extra lampjes.
5) er is een inconsistentie in kleur van het horloge op de twee ondergronden. Je kunt proberen dat in nabewerking gelijk te trekken.
Veel commentaar, maar zoals gezegd ik heb de wijsheid niet in pacht maar dit zijn wat zaken die mij opvallen. Wel respect voor je om deze moeilijke tak van fotografie aan te gaan!