Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Bericht door PeterD »

Betjak,Cyclo,Riksja,Samlor.De fietstaxi's van Zuid-Oost Azie.Hard werken voor een grijpstuiver in de hitte.Mannen ook vaak die oud zijn en waar ik mee te doen heb.Maar dikwijls ook erg kleurrijke figuren.In Thailand zie je ze steeds minder maar er zijn enkele wijken in Bangkok waar je ze nog wel ziet.
In de wijk Samrong zijn een paar scholen waar na einde schooltijd veel van die fietstaxi's samen komen.
Zij hebben een soort van afspraak met de ouders om hun kind op te pikken en veilig thuis te brengen op de korte stukjes van en naar school.
De kinderen weten ook precies naar welke fietstaxi ze moeten gaan.Voor de fietstaxi's is het een kleine inkomens zekerheid.
Hier zijn 2 van die kleurrijke figuren die met hun fietstaxi stonden te wachten op hun klantjes.

Afbeelding

Afbeelding

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Bericht door dhrPeter »

Knap hoe je er elke keer weer in slaagt om zulke mooie en indringende portretten te maken. Je ziet dat je echt contact maakt met de mensen, dat toch de betere portretten oplevert.
Bedankt voor het delen Peter.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: za 04 mar 2023, 18:46 Knap hoe je er elke keer weer in slaagt om zulke mooie en indringende portretten te maken. Je ziet dat je echt contact maakt met de mensen, dat toch de betere portretten oplevert.
Bedankt voor het delen Peter.
Delen is ook leuk.Dank voor het compliment.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Bericht door remoss »

Weer een paar mooie portretten, lekker hoor! Leuk de teksten erbij, top!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fietstaxi chauffeurs van Samrong,Bangkok.

Bericht door PeterD »

remoss schreef: ma 06 mar 2023, 12:10 Weer een paar mooie portretten, lekker hoor! Leuk de teksten erbij, top!
Bedankt Rene.
Zie het ook maar als waardering voor jou.Voor het in de lucht houden van o.a. dit forum.Jammer dat er niet wat meer wordt geplaatst.Maar goed.Ik heb een kast vol met negatieven,dia's en tegenwoordig ook externe HD's met digitale opnamen.
Geen probleem voor mij om af en toe eens iets uit de oude (en nieuwe) doos te plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”