35 graden

Als je de foto's nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

35 graden

Bericht door PeterD »

Wat doe je als de gemiddelde middagtemperatuur 35 gr is ? Binnen blijven of in ieder geval uit de zon.Of tegen alle adviezen in lekker in de zon gaan liggen tot je een lekkerbekje bent.Of je zoekt de verkoeling in een van die talloze grote shopping malls die Bangkok rijk is.Daar is voor ieder wat wils.
Gemaakt met de Canon G7X compact

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: 35 graden

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie weer Peter. Wat me bij de eerste foto gelijk opviel en me eigenlijk een ongemakkelijk gevoel gaf zijn de reclame posters achter de jongelui. De mensen op die posters zijn bepaald geen localen maar hebben een westers uiterlijk. Hoezo? (retorische vraag)

Groet, Henk
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: 35 graden

Bericht door gvdnberg »

Westers is modern, geluk, goede toekomst, fijn leven enz enz. Dat zie je volgens mij regelmatig in reclames.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: 35 graden

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: wo 22 mar 2023, 07:52 Mooie serie weer Peter. Wat me bij de eerste foto gelijk opviel en me eigenlijk een ongemakkelijk gevoel gaf zijn de reclame posters achter de jongelui. De mensen op die posters zijn bepaald geen localen maar hebben een westers uiterlijk. Hoezo? (retorische vraag)

Groet, Henk
Dat is een goede vraag waarop het antwoord niet zo simpel is.Ik denk dat Gert vd Berg er niet ver naast zit met zijn antwoord.Je ziet dat in heel Thailand idd erg veel.Supergrote reclame posters met daarop westerlingen.Thailand word ook bezocht door veel westerlingen die een duur ticket kunnen betalen en in grote luxe hotels kunnen blijven.Dat is voor het overgrote deel van de Thaise bevolking onbereikbaar.Dus hun logische gedachten is dan dat alles wat uit het westen komt beter is.Want hoe kunnen al die westerlingen dan hier naar toe komen als dat niet zo is ? Die gedachte zit een beetje in de cultuur en is diep geworteld.
Ik heb hier wel eens gesprekjes over gevoerd en als ik dan zei dat ik werkte en ook moest sparen om te kunnen reizen kreeg ik
lachend als antwoord: Wij kunnen werken en sparen tot we 100 jaar zijn en dan nog kunnen we niet naar Nederland (in mijn geval) reizen

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: 35 graden

Bericht door PeterD »

gvdnberg schreef: wo 22 mar 2023, 09:17 Westers is modern, geluk, goede toekomst, fijn leven enz enz. Dat zie je volgens mij regelmatig in reclames.
Je zit er niet ver naast denk.

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 35 graden

Bericht door Skippy »

35 graden, niet mijn ding geef mij maar het milde klimaat van de Canarische Eilanden. Ik was met familie in Jakarta in de mall daar hadden ze zelfs een ijsbaan. Het is een rare wereld, en die blanke stereotypen in de reclames versterken dat gevoel. Foto 1 is daarmee voor mij de beste van deze serie.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: 35 graden

Bericht door PeterD »

Skippy schreef: wo 22 mar 2023, 12:55 35 graden, niet mijn ding geef mij maar het milde klimaat van de Canarische Eilanden. Ik was met familie in Jakarta in de mall daar hadden ze zelfs een ijsbaan. Het is een rare wereld, en die blanke stereotypen in de reclames versterken dat gevoel. Foto 1 is daarmee voor mij de beste van deze serie.
Juist vanwege die rare en voor ons soms onverklaarbare wereld heeft Azie me altijd aangetrokken.

East is East and West is West, and never the twain shall meet"--
Rudyard Kipling.

Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 35 graden

Bericht door Skippy »

Uh, met wereld bedoelde ik niet Azië maar de hele wereld. Maar ik begrijp de aantrekkingskracht hoor, het is zo fascinerend en anders dan hier.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”