Kerst in Bangkok.

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Kerst in Bangkok.

Bericht door PeterD »

Ook in Bangkok kent men kerst.Zeker de laatste jaren word er meer aandacht aan besteedt en al helemaal in de luxe hotels en grote winkelcentra.Er worden kosten noch moeite gespaard om elkaar af te troeven en het er zo winterachtig mogelijk uit te laten zien.De gemiddelde Thai kent winterlandschappen en sneeuw alleen van de TV.Gezinnen lopen er als kerstman rond compleet met muts en al.
Geen warme chocola maar ijskoud bier want het blijft bloedheet natuurlijk.En dat is best grappig om te zien.Al die foto's en selfies die worden gemaakt van de bling bling en nepsneeuw terwijl het een graad of 30 is.Het verkeer is een chaos op deze lokaties maar dat word gelukkig geregeld door de kerstman.Volledig in pak met muts.Ik heb me afgevraagd hoe ze het uithielden in de hitte.
Een mooie week nu om eens terug te zien want deze foto,s heb ik enkele jaren geleden gemaakt.

1Afbeelding


2Afbeelding


3Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kerst in Bangkok.

Bericht door gvdnberg »

Gaaf! Dat is toch heel wat anders dan de oudhollandse winterse taferelen. Wat zullen die mensen het warm hebben in hun kerstmannenpak.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Patrick
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Kerst in Bangkok.

Bericht door Patrick »

Inmiddels is de kans op een witte kerst hier niet veel groter dan in Bangkok... :lol:

Dnk voor het delen!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700

Topic Starter
PeterD
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kerst in Bangkok.

Bericht door PeterD »

Dank voor de reacties
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kerst in Bangkok.

Bericht door remoss »

Een erg leuke serie, beelden met een "raar" soort contrast, op een of andere manier past Kerst daar niet :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kerst in Bangkok.

Bericht door PeterD »

Dat wat jij omschrijft voel je ook als je daar loopt terwijl je weet wat sneeuw en ijs is omdat je dat kent.Het is een beetje onwezenlijk maar wel hardstikke leuk om mee te maken.Dank voor de respons.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”