Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Ik heb niets met audio maar zoals ik al vaker zei ben ik wel onder de indruk weer van die binnenfoto's.Zowel kleur als belichting.Knap.Dutch Audio Event 2024
-
- Bewerk mijn foto's: Nee
- remoss
- Favoriete camera merk: Mavica
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Contacteer:
- gvdnberg
- Favoriete camera merk: Nikon
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event 2024
Toch nog afwisselen tussen Fujifilm en Sony René? Heb je nog geen voorkeur voor één van beide?
- remoss
- Contacteer:
Ja, gebruik toch beide. De X100VI heb ik altijd bij mij. De Sony niet maar als ik iets wil fotograferen waar meer flexibiliteit gewenst is (lees zoomen) dan neem ik de Sony mee.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
- gvdnberg
- Favoriete camera merk: Nikon
- Contacteer:
Zo ga ik ook steeds meer denken, alleen heb ik de “ altijd bij me” camera nog niet gevonden. Best moeilijk om een goede keuze te maken. Het zou ook een “genoeg voor vakantie” camera moeten zijn vind ik.
Tja keuzestress heet dat tegenwoordig, ik vind het moeilijk om een mooie overwogen keuze te maken.
Tja keuzestress heet dat tegenwoordig, ik vind het moeilijk om een mooie overwogen keuze te maken.
- remoss
- Contacteer:
Hier komt het "gemak" van mijn rolstoel om de hoek kijken. Het tasje was eronder hangt biedt ruimte voor meer keuze
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
-
- Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
- Contacteer:
Gert, je kunt proberen om te denken. Dus niet denken aan de foto's die je niet kunt maken met een beperkte set of camera maar de beelden zoeken bij de zelf opgelegde beperking. Zo ga ik ermee om als ik alleen de Ricoh GRIII mee neem. Die gebruik ik vooral op 28mm, een enkele keer op 35mm of 50mm en ben er nog steeds helemaal tevreden over. Een extra batterijtje mee en 's-avonds opladen met USB-C dus ook geen lader mee.gvdnberg schreef: ↑di 08 okt 2024, 11:04 Zo ga ik ook steeds meer denken, alleen heb ik de “ altijd bij me” camera nog niet gevonden. Best moeilijk om een goede keuze te maken. Het zou ook een “genoeg voor vakantie” camera moeten zijn vind ik.
-
Ik denk dat de perfecte altijd bij je camera er ook niet is. Ik neem aan dat je de smartphone dan even niet meerekent. Ik heb lang met dezelfde vraag rondgelopen.gvdnberg schreef: ↑di 08 okt 2024, 11:04 Zo ga ik ook steeds meer denken, alleen heb ik de “ altijd bij me” camera nog niet gevonden. Best moeilijk om een goede keuze te maken. Het zou ook een “genoeg voor vakantie” camera moeten zijn vind ik.
Nou heb ik nog een Fuji XE 3 van de eerste generatie. Ik heb op het punt gestaan om hem in te ruilen. Wetende dat je er geen drol voor terugkrijgt dacht ik meteen wat een zonde. Ik vind het nl een fantastisch klein ding. Ik heb hem gehouden en om hem klein te houden heb ik er een tweedehands 27 mm pancake lensje opgezet. Dat is nu mijn (bijna) altijd meeneem cameraatje. Het zal toch altijd iets van een compromis blijven waar je niet alles mee kunt fotograferen. Op dat punt ben ik het wel eens met Skippy.
Overigens denk ik wel dat de hier genoemde Ricoh GR111 en Fuji X100VI dicht in de buurt komen bij wat je zoekt. Dat geldt ook voor mij. Alleen vielen ze buiten mijn budget. De Jackpot wil hier maar niet vallen.
Succes met je zoektocht.