PeterD schreef: ↑ma 07 okt 2024, 07:23
We hebben een paar fraaie ochtenden gehad .En dit is er een van die mooi is vastgelegd. De wagen versterkt het beeld vind ik.
Blijf me overigens afvragen waarom er zo weinig foto's worden worden geplaatst. In het algemeen maar ook van dit soort mooie momenten waarvan er nog meer komen in het najaar/winter. Of zou dat te vroeg zijn voor de meesten Het is een andere discussie maar wilde het even kwijt.
Ik vind het wel fijn dat weinig mensen het prettig vinden om vroeg op te staan, dan is het lekker stil buiten. Bedankt voor je opmerkingen.
PeterD schreef: ↑ma 07 okt 2024, 08:24
Er was op dat vroege tijdstip van deze ochtenden de afgelopen dagen al volop bedrijvigheid. Meer dan eens moest ik mijn auto verplaatsen op die smalle wegen. Soms de boer een beetje opzij, soms ik. Maar dat ging gemoedelijk en dat kleine beetje ongemak deed niets af aan de fraaie plaatjes die mist en zon opleverden.
Mooie sfeer Peter, wat wordt er geoogst? Suikerbieten?
Wat ik hier zie zijn voornamelijk maisvelden. Toen er een boer uitstapte en vroeg of ik mijn auto opzij wilde zetten zei hij dat er nog meerdere machines kwamen. Waaronder een hakselaar.Ik begrijp dat die word gebruikt voor het maaien en versnipperen van o.a. snijmais,gras etc.
Even getwijfeld of ik deze in de rubriek straatfotografie zou plaatsen
Een deel van mijn ochtendwandeling is nieuw geasfalteerd, de regen op het vettige laagje en het blaadje deden mij even stoppen voor deze foto.
De (bijna) volle maan vanmorgen tijdens het blauwe uurtje. Ik loer er al drie dagen op dat hij lager te fotograferen is maar er zit steeds lage bewolking in het westen. Tien minuten later zat hij er al bijna half achter. Ik heb voor een lage horizon gekozen omdat er anders in de donkere voorgrond storende witte schrikdraad linten te zien zijn.
Misschien een klein stukje rechts eraf knippen, nu staat de maan net niet helemaal in het midden en als er een stukje rechts weg is, staat de maan duidelijker NIET in het midden. Lijkt mij mooier.
Lage horizon vind ik prima hier, geeft duidelijk aan waar het om gaat.
Gert: Ik heb overwogen om de maan precies in het midden te zetten maar vond dat te saai en heb hem opzettelijk net uit het midden te zetten omdat ik dacht dat het wat spanning zou geven. Het werkt dus .
dhrPeter schreef: ↑ma 13 jan 2025, 11:42
De (bijna) volle maan vanmorgen tijdens het blauwe uurtje. Ik loer er al drie dagen op dat hij lager te fotograferen is maar er zit steeds lage bewolking in het westen. Tien minuten later zat hij er al bijna half achter. Ik heb voor een lage horizon gekozen omdat er anders in de donkere voorgrond storende witte schrikdraad linten te zien zijn.