Dit toestel is achtergebleven aan het einde van WW-II en gebruikt door de Italiaanse Luchtmacht. Later is het buiten dienst gesteld en verkocht, waarbij het een burger registratie kreeg. Het werd toen gebruikt om zweefvliegtuigen op te slepen. Laatste kwartaal 2024 is het vliegtuig verkocht en naar Nederland gekomen, waar het op vliegveld Hoogeveen geheel is nagekeken en werd voorzien van de Nederlandse burger registratie PH-FBO. Het vliegtuig is gestald op Seppe (EHSE) in het Vliegend Museum Seppe en vliegt in de originele kleuren van het U.S. Army Ground Corps.
Vandaag 31 mei 2025 mocht ik mee op een tripje westelijk Noord-Brabant, ik had mijn Nikon Z5II met de 24-50 f/4-6.3 bij me.
1. De oude dame

2. Net na take-off, zicht op Vliegend Museum Seppe

3. klimmend naar 1000ft (actueel snelheid 90 kn, hoogte ruim 900 ft en stijgsnelheid 300ft/min)

4. Boven de Volkarak sluizen

5. Boven de A16 met afslag naar de A59 (A16 Dordtse kant links en Antwerpse kant rechts, A59 ri Den Bosch naar boven)

6. Boven de A16 met afslag naar de A58 (A16 `dordtse kant links, Antwerpse kant rechts en A58 naar onder)

7. En terug naar Seppe, nadering voor landing op RWY 24 in de verte

ik heb genoten als eerste passagier vanaf Seppe met dit bijzondere vliegtuig!!