Badderende Meerkoet.
-
- Bewerk mijn foto's: Nee
Badderende Meerkoet.
06.15 uur. Deze meerkoet was rustig aan het badderen tijdens de eerste zonnestralen van de dag.Ik zat slechts een paar meter van hem vandaan en zolang ik maar stil bleef zitten trok hij zich weinig aan van me.

- gvdnberg
- Favoriete camera merk: Nikon
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Contacteer:
Re: Badderende Meerkoet.
Kleurrijke foto, gecentreerd rond de meerkoet. Veel spiegelingen in het water, die door de rimpeling vervormd worden.
De meerkoet lijkt wat aarzelend te kijken naar wat hij/zij nu weer ziet……
Leuke opname.
De meerkoet lijkt wat aarzelend te kijken naar wat hij/zij nu weer ziet……
Leuke opname.
-
Mijn ervaring is dat die aarzeling er de eerste keer vaak is als je dieren buiten fotografeert.(en dan bedoel ik niet uit een schuilhut of i.d.) Als je dan maar rustig blijft zitten zie je dat ook aan het gedrag wat rustiger word. Bij de minste onverwachte beweging zijn ze weg. Uit de auto fotograferen gaat ook beter dan wanneer je uitstapt. Ook dan zijn ze meteen verdwenen. Leuke weetjes als je net zoals ik zonder grote tele lenzen of schuilhutten graag buiten bent en fotografeert.
Dank voor de reactie.
Dank voor de reactie.
-
Meerkoeten zijn - in tegenstelling tot Waterhoentjes - niet zo mensenschuw is mijn ervaring met het gevogelte hier in de buurt. Mooi die circels in het water rond de vogel.
- remoss
- Favoriete camera merk: Mavica
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Contacteer:
Lijkt wel of ie het water te koud vindt en twijfelt of hij/zij wel moet gaan zwemmen 

Hoe ouder ik word, des te beter ik was
-
Toch weet iets geleerd.Tot aan dit berichtje heb ik gedacht dat het dezelfde beestje waren.
Bedankt.