Chinees Nieuwjaar.

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties
Plaats reactie
PeterD
Bewerk mijn foto's: Nee

Chinees Nieuwjaar.

Bericht door PeterD »

Chinees Nieuwjaar is in steden als Bangkok, Singapore en Hong Kong een festival van ongekende proporties.
In Bangkok heb ik dat een paar keer meegemaakt. In Chinatown zijn er overdag al volop activiteiten en arriveren de dansgroepen die zich klaarmaken en verzamelen in de kleine zijstraatjes. Podiums worden opgebouwd en straten afgezet. Maar het is pas s,avonds dat het in volle hevigheid losbarst. De mooiste kostuums, drakendansen etc. gaan de straten langs onder een oorverdovend kabaal. De mensen massa die dan op de been is is onvoorstelbaar. Als je daar niet van houdt moet je hier absoluut niet zijn. Het is het paradijs voor zakkenrollers maar ook voor fotografen. De sfeer, geluid en hitte zijn moeilijk te omschrijven. Toch een paar foto's.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
remoss
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Chinees Nieuwjaar.

Bericht door remoss »

Erg leuke kleurrijke serie en bijbehorende uitleg Peter. Knap dat je ondanks de drukte zulke platen hebt kunnen maken, top. De drukte is op de laatste natuurlijk het meest zichtbaar, bizar wat een volk.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
PeterD
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinees Nieuwjaar.

Bericht door PeterD »

En dan te bedenken dat ik in Nederland een hekel heb aan dit soort massa gebeuren .Maar daar is het...anders,laat ik het zo maar zeggen.
Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”