Netherlands American Cemetery Margraten

Musea, tentoonstellingen en meer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door remoss »

Een indrukwekkende plek, The Netherlands American Cemetery, waar ruim 8300 Amerikaanse soldaten liggen begraven. Uiteraard het lijnenspel van de kruizen, maar ook de muur met de namen en het museum. Ik heb bewust gekozen om niet alléén maar de kruizen in beeld te brengen. Een kleine impressie:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar
gvdnberg
****
Berichten: 931
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door gvdnberg »

Indrukwekkend René, mooi vastgelegd. Heldere kleuren en een serene stilte.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door remoss »

Dank je Gert!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Skippy
*****
Berichten: 7073
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Ricoh
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door Skippy »

Fraaie reportage Rene. Prima onderwerpkeuze en composities. Wat is oorlog toch een vreselijk iets, en helaas van alle tijden.
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door remoss »

Dank je Luc!

Ja het is helaas wereldwijd wel weer erg actueel, barre tijden en ik ben blij dat mijn wieg in Nederland heeft gestaan.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
PeterD
****
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door PeterD »

Met name foto 8 en 10 doen me denken aan de begraafplaats voor oorlogs slachtoffers in Kachanaburi, Thailand.Velen die zijn omgekomen bij aanleg van de Birma spoorlijn.Net zoals op de foto's perfect onderhouden.Indrukwekkend zeker en toen ik daar was kreeg ik net zoals bij het zien van deze foto's kippevel.Al die jonge mensen,in Kachanaburi bijna 7000..je word er stil van.
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Netherlands American Cemetery Margraten

Bericht door remoss »

Dank Peter!

Dat wij in 2008 in China waren, kregen we ook verhalen te horen over slachtoffers tijdens de bouw van de Chinese Muur. Was welliswaar geen oorlog, alhoewel die muur wel ter voorkoming daarvan was, maar het liep wel in de hele grote aantallen.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Musea”