NIkkor Z DX 16-50mm f3.5-6.3

Foto's die met een bepaald type camera/objevtief zijn gemaakt
Plaats reactie
Skippy
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

NIkkor Z DX 16-50mm f3.5-6.3

Bericht door Skippy »

Bij mijn recent aangeschafte Nikon Z50II is dit de kitlens. Vroeguh was kitlens een synoniem voor mindere kwaliteit. Dat geldt zeker niet voor dit objectief dat heel goed getest is.
En ook in de praktijk blijkt dit super compacte en lichte objectief het prima te doen. Leuk dat het geen duizenden Euro's hoeft te kosten om toch prima foto's mee te kunnen maken.

1.
AfbeeldingZ50II_DSC0041 by Luc de Schepper, on Flickr

2.
AfbeeldingZ50II_DSC0062 by Luc de Schepper, on Flickr
PeterD

Re: NIkkor Z DX 16-50mm f3.5-6.3

Bericht door PeterD »

Ik fotografeer al het grootste deel van mijn leven met kitlenzen. Niet goed. Dan heb ik er ook nog eens beschermfilters opgezet. Niet goed. Vaak zonder zonnekap. Niet goed. Foto's in JPEG. Niet goed. Ik hou van kleur en contrastrijke foto's. Niet goed. Ik gebruik gratis software programma's. Niet goed. Ik luister niet altijd naar andere fotografen en geloof zeker niet wat ik allemaal online lees. Niet goed.Maar ik heb plezier in wat ik doe . Maar sommigen vinden ook dat niet goed is . Dit berichtje is met een knipoog geschreven, ik zet het er maar even bij. :grijnszon:
Niks mis met dit objectief of deze foto's. Veel plezier met je kitlens en dat is welgemeend.
remoss
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Bericht door remoss »

Die kitlens doet het dus prima de luxe Luc :duimop:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Skippy
Contacteer:

Bericht door Skippy »

PeterD schreef: za 06 sep 2025, 16:23 Ik fotografeer al het grootste deel van mijn leven met kitlenzen. Niet goed. Dan heb ik er ook nog eens beschermfilters opgezet. Niet goed. Vaak zonder zonnekap. Niet goed. Foto's in JPEG. Niet goed. Ik hou van kleur en contrastrijke foto's. Niet goed. Ik gebruik gratis software programma's. Niet goed. Ik luister niet altijd naar andere fotografen en geloof zeker niet wat ik allemaal online lees. Niet goed.Maar ik heb plezier in wat ik doe . Maar sommigen vinden ook dat niet goed is . Dit berichtje is met een knipoog geschreven, ik zet het er maar even bij. :grijnszon:
Niks mis met dit objectief of deze foto's. Veel plezier met je kitlens en dat is welgemeend.
:): :): :): Dank Peter
Skippy
Contacteer:

Bericht door Skippy »

remoss schreef: za 06 sep 2025, 16:50 Die kitlens doet het dus prima de luxe Luc :duimop:
Ja geinig hè.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware showcase”