Ik vind de overbelichting in de achtergrond ronduit storend, bewust gekozen of niet. Verder krijg ik de indruk dat de rails o.i.d. midden in het plafond de naad is tussen verschillende foto's. De rasterstructuur van de plafonddelen links en rechts van deze rail lopen niet in één lijn namelijk, en het verschil verloopt dan ook nog.
Dank Fred.
Kan je helemaal volgen en deel je mening.
Grappig is dat wat ik wilde testen of dit zichtbaar is, is nog niet genoemd.
Dus die missie is wel geslaagd. Ik ga weer verder.
Moeilijk te beoordelen, veelal een kwetsie van smaak, zeker met het overbelichte gedeelte.
Zelf vind ik dat moet kunnen, in het echie zie je hetzelfde.
Misschien zou zwart-wit ook heel goed zijn met wat harde contrasten.
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24 G ED / Nikkor AF-S 24-120 F4 ED VRII / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Doordat de foto aan de linkerkant zeer licht is en de rechterkant daarin tegen donker is voor mij de balans in de foto erg storend
Voor de rest is...
Frederix schreef:
Verder krijg ik de indruk dat de rails o.i.d. midden in het plafond de naad is tussen verschillende foto's. De rasterstructuur van de plafonddelen links en rechts van deze rail lopen niet in één lijn namelijk, en het verschil verloopt dan ook nog.
mikemix schreef:
Grappig is dat wat ik wilde testen of dit zichtbaar is, is nog niet genoemd.
Dus die missie is wel geslaagd. Ik ga weer verder.
Bedoelen jullie het hoogte verschil in het plafond? );) (verschil in hoogte tussen eet gelegenheid en het buffet)
Hoewel de pano wel goed gelukt is is de foto erg licht idd. Heb je nog een optie om bijvoorbeeld vroeger of later op de dag te gaan. Tegen de schemering aan zodat die mooie lampen een beetje mee schijnen ?
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"
Frederix schreef:Verder krijg ik de indruk dat de rails o.i.d. midden in het plafond de naad is tussen verschillende foto's. De rasterstructuur van de plafonddelen links en rechts van deze rail lopen niet in één lijn namelijk, en het verschil verloopt dan ook nog.
Heb meer het idee dat die rail meer een scheiding is waar zo'n softwall mee dicht te schuiven is? En het verschil tussen de plafondplaten meer een stitchfout?
Frederix schreef:Verder krijg ik de indruk dat de rails o.i.d. midden in het plafond de naad is tussen verschillende foto's. De rasterstructuur van de plafonddelen links en rechts van deze rail lopen niet in één lijn namelijk, en het verschil verloopt dan ook nog.
Heb meer het idee dat die rail meer een scheiding is waar zo'n softwall mee dicht te schuiven is? En het verschil tussen de plafondplaten meer een stitchfout?
Dat is volgens mij het zelfde als wat ik bedoel, alleen in andere bewoordingen.
Het zal geen rail zijn voor een softwall, die zou dan door het buffet lopen, lijkt mij niet logisch. Een hoogteverschil in het plafond zou wel kunnen, maar valt niet als zodanig op.
De rasterstructuur van de plafonddelen links en rechts van deze rail lopen niet in één lijn namelijk, en het verschil verloopt dan ook nog.
Fred volgens mij is het plafond verlaagd aan de rechterkant wat ook de reden is voor het verlopen van de lijn.
idd jammer van het witte maar dat maakt het geen slechte interieurpano.
soms is het licht niet anders, en bovendie denk ik ook dat die mensen een representatieve foto van hun kantine willen en geen HDR opname
groet
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.
@a90, Heb alles NEF geschoten, dus valt nog veel uit te halen. Helaas niet de mogelijkheid om op een ander moment te komen.
Verschil in licht is in dit geval enorm door het invallende directe licht.
Robin, goed gezien, correct.
@Henri, idd, klant heeft geen boodschap aan HDR.
Beelden zijn NEF dus kan nog sleutelen aan het contrast.
Dank.
KvP schreef:Moeilijk te beoordelen, veelal een kwetsie van smaak, zeker met het overbelichte gedeelte.
Zelf vind ik dat moet kunnen, in het echie zie je hetzelfde.
Misschien zou zwart-wit ook heel goed zijn met wat harde contrasten.
Zw/w werkt zeker in het voordeel. Dank voor je input.
Ben het met anderen eensch over de blauwe kleur links, en de overstraling.
Als je het met deze opnames moet doen, zou ik ook de dame rechts wegsjoppen.
(Tenzij het de opdrachtgeefster is )
Neem eigenlijk aan dat je toch meerdere belichtingen hebt gemaakt, en zou toch een lichte HDR proberen.
Motorrijden voegt geen jaren toe aan je leven, maar voegt leven aan je jaren toe! Flickr