Ik heb 2 foto's gemaakt, één met de motorkap open en eentje met de motorkap dicht. Om de foto's exact passend op elkaar te krijgen heb ik de foto's vanaf statief gemaakt.
Ik heb de foto met geopende motorkap als basis gebruikt en daarop de foto geplakt met gesloten motorkap. Van die laatste foto heb ik de motorkap uitgeknipt en krijg daarmee een foto van mijn auto zonder motorkap. Daaroverheen plak ik nogmaals de foto met gesloten motorkap en maak deze bv 50% transparant. Je kunt dan door de motorkap heen kijken.
De andere foto, die met doorzichtige deuren, heb ik in principe net zo gemaakt. Alleen heb ik per geopende deur/achterklep een aparte foto gemaakt omdat de ene deur voor de deuropening komt van de andere deur.
Sorry Fred, dit kan veeeeel eenvoudiger.
Je plaatst beide foto's als lagen (precies) boven elkaar (motorkap open boven).
Bij de motorkap open-laag geef je een laagmasker en met zwart en wit kan je nu precies poetsen wat je wilt zien.
Erna geef je de densiteit die je wilt geven, bv 50% om de de motorkap open-laag zachter te lijken als de andere laag.
Ik zat inderdaad ook aan laagmaskers te denken Leuk gedaan Fred en Michael!
Deze foto's goed bewaren. Als je ooit besluit je auto te verkopen op Marktplaats krijg je zeker weten veel reacties
mikemix schreef:
Sorry Fred, dit kan veeeeel eenvoudiger.
Je plaatst beide foto's als lagen (precies) boven elkaar (motorkap open boven).
Bij de motorkap open-laag geef je een laagmasker en met zwart en wit kan je nu precies poetsen wat je wilt zien.
Erna geef je de densiteit die je wilt geven, bv 50% om de de motorkap open-laag zachter te lijken als de andere laag.
Ik denk dat het zo niet gaat werken Mikemix.
Als ik de foto met de motorkap open bovenop leg, blijft de geopende motorkap in beeld, die wil ik juist niet zien. Als ik de foto met geopende motorkap onderop leg en daar over heen de foto met gesloten motorkap en ik knip die motorkap eruit, blijft de geopende motorkap onzichtbaar omdat die onder de laag met de uitgeknipte motorkap verborgen blijft. Het is daarna een fluitje van een cent om de foto met gesloten motorkap er nog eens op te plakken en deze deels transparant te maken.
Frederix schreef:
Ik denk dat het zo niet gaat werken Mikemix.
Als ik de foto met de motorkap open bovenop leg, blijft de geopende motorkap in beeld, die wil ik juist niet zien. Als ik de foto met geopende motorkap onderop leg en daar over heen de foto met gesloten motorkap en ik knip die motorkap eruit, blijft de geopende motorkap onzichtbaar omdat die onder de laag met de uitgeknipte motorkap verborgen blijft. Het is daarna een fluitje van een cent om de foto met gesloten motorkap er nog eens op te plakken en deze deels transparant te maken.
Toch wel Fred, die geopende motorkap poets ik toch gewoon op de bovenste laag weg in mijn laagmasker ?
Ik ga meteen even een foto van mijn auto maken, ding is niet gewassen
Fred, op de manier gemaakt zoals door mij beschreven, heb de bewerking getimed op 2,5 minuut....
zoals op de foto is te zien is het "de groene emmer" vandaag
mikemix schreef:Fred, op de manier gemaakt zoals door mij beschreven, heb de bewerking getimed op 2,5 minuut....
zoals op de foto is te zien is het "de groene emmer" vandaag
Ziet er goed uit Mikemix. Ik gebruik eigenlijk nooit laagmaskers, daarom is het ook niet in mij opgekomen om die te gebruiken. Het is duidelijk dat dit goed werkt.
Voor dit soort bewerkingen gebruik ik juist alleen maar laagmaskers.
Groot voordeel van laagmaskers is dat als je een foutje maakt, het simpel kan corrigeren door de "kwast" met wit te corrigeren in je masker.
Met zwart kan je weghalen, met wit kan je je beeld weer terug brengen.
Ook kan je dmv de druk en soort kwast veel beter je werkstuk bewerken.
Knippen zoals jij doet is nooit meer eenvoudig terug te corrigeren en het scheelt heel veel tijd.
mikemix schreef:Voor dit soort bewerkingen gebruik ik juist alleen maar laagmaskers.
Groot voordeel van laagmaskers is dat als je een foutje maakt, het simpel kan corrigeren door de "kwast" met wit te corrigeren in je masker.
Met zwart kan je weghalen, met wit kan je je beeld weer terug brengen.
Ook kan je dmv de druk en soort kwast veel beter je werkstuk bewerken.
Knippen zoals jij doet is nooit meer eenvoudig terug te corrigeren en het scheelt heel veel tijd.
Netjes gedaan ook Mike! Toch heb ik bij de versies van Fred en Michael meer het idee dat ik door een doorzichtige kap kijk dan bij jouw versie
Vraag me niet waar dat aan ligt. Zelf werk ik ook graag met laagmaskers omdat een fout inderdaad gemakkelijk te corrigeren is.