Op een mooie zomerdag...

Als je de foto's nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Op een mooie zomerdag...

Bericht door ger k. »

Afbeelding
Fotograferen is schrijven met licht.

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door David »

Mooie plaat! Zat je ook bij VI oranje?
Gebruikersavatar

Topic Starter
ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door ger k. »

David schreef:Mooie plaat! Zat je ook bij VI oranje?
Bij 6 oranje, ik weet niet wat je bedoelt. Dit totale plaatje boeide mij, vandaar een foto.
Wij waren in Den Haag, alleen m'n pocket G10 bij me.
Vindt dit trouwens zelf een heel mooie plaat, goede compositie en prachtige kleuren, veel lijnenspel kan een mooie legpuzzle worden.
Maar goed, dat is mijn mening.
Fotograferen is schrijven met licht.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door Daniël »

VI Oranje is zo'n RTL programma over voetbal. Kijk er niet naar omdat 2 van de personen me behoorlijk irriteren.


Ik deel je mening wel Ger.
Nu weet ik hoe moeilijk het is om de Kürhaus er goed op te krijgen vanaf het strand.
De lijnenspel is inderdaad geweldig. Iets om een lange tijd naar te kijken.
Compositie weet ik niet. Links onder zie ik namelijk nog een deel van een strandstoel. Standpunt is wel goed. Ik mis alleen nog iets contrast of iets dergelijks. Hij moet een beetje meer knallen als je me begrijpt.

Maar dit zal inderdaad een erg leuke legpuzzel zijn. Kan je wel flink mee bezig zijn :grijns:

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door Dennis71 »

Leuke plaat wat in mijn ogen veel krachtiger kon zijn als je een aantal passen naar links had gemaakt. Zo komt het kurhaus los van de afschuwelijke gebouwen in de achtergrond.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Gebruikersavatar

Topic Starter
ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door ger k. »

Dennis71 schreef:Leuke plaat wat in mijn ogen veel krachtiger kon zijn als je een aantal passen naar links had gemaakt. Zo komt het kurhaus los van de afschuwelijke gebouwen in de achtergrond.

En DAT is nou net wat deze foto zo goed maakt. Het compacte , het Kurhaus tussen de andere gebouwen.

Ik heb uiteraard diverse opnamen, deze boeit het meest. Ik wil niet alleen het Kurhaus op de foto :) maar het geheel.
Door de andere gebouwen er bij op te nemen komt juist het Kurhaus nog mooier naar voren.
Fotograferen is schrijven met licht.

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door David »

Daniël schreef:VI Oranje is zo'n RTL programma over voetbal. Kijk er niet naar omdat 2 van de personen me behoorlijk irriteren.

Ik hoop dat je toch niet René van der Gijp bedoelt? :roll: Die vent is geniaal! :lol:

ONtopic maar weer....

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door Dennis71 »

ger k. schreef:
Dennis71 schreef:Leuke plaat wat in mijn ogen veel krachtiger kon zijn als je een aantal passen naar links had gemaakt. Zo komt het kurhaus los van de afschuwelijke gebouwen in de achtergrond.

En DAT is nou net wat deze foto zo goed maakt. Het compacte , het Kurhaus tussen de andere gebouwen.

Ik heb uiteraard diverse opnamen, deze boeit het meest. Ik wil niet alleen het Kurhaus op de foto :) maar het geheel.
Door de andere gebouwen er bij op te nemen komt juist het Kurhaus nog mooier naar voren.
Mijns inziens niet gelukt want het kurhaus gaat OP in de andere gebouwen en komt er niet uit tussen de andere gebouwen.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door mikemix »

Compleet niet eens met Dennis, stappen naar links maakt de hoek tot de mensen absoluut veel minder boeiend.
Gebouw stoort compleet niet zoals deze nu is in mijn beleving. Contrast van oud en nieuw is juist fraai zichtbaar zo.
Wat mij wel opvalt is dat de titel vermeld dat dit een mooie zomerdag is en dat lees ik totaal niet uit de foto.
Ik mis sprankelende kleuren. Foto is gemaakt op het moment dat er een dikke wolk voorbij schoof.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Op een mooie zomerdag...

Bericht door Daniël »

mikemix schreef:stappen naar links maakt de hoek tot de mensen absoluut veel minder boeiend.
Gebouw stoort compleet niet zoals deze nu is in mijn beleving. Contrast van oud en nieuw is juist fraai zichtbaar zo.
Helemaal mee eens.
En de Kürhaus is moeilijk om echt goed op de foto te krijgen. Veel mooie details. De hoek is wat mij betreft gewoon erg goed
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”