Citroen HY 1600. Deze auto heeft slechts 52pk bij een leeg gewicht van 1.586kg, kun je nauwelijks meer voorstellen in deze tijd. Veel zijn er inmiddels verbouwd tot camper en met name foodtruck vanwege de forse stahoogte.
Skippy schreef: ↑ma 24 jan 2022, 17:16
Citroen HY 1600. Deze auto heeft slechts 52pk bij een leeg gewicht van 1.586kg, kun je nauwelijks meer voorstellen in deze tijd. Veel zijn er inmiddels verbouwd tot camper en met name foodtruck vanwege de forse stahoogte.
Dit is echt en icoon! Mooi gespot Luc. Inderdaad zie je deze auto's nogal eens als camper of foodtruck. Ik heb het altijd één van de meest markante bestelbusjes gevonden.
(net zoals die Mercedes van jou en mijn verhaal).
Hi Luc, idd ook herinneringen aan het achterin meerijden in een VW Kever. Blijft een iconische auto, beter dan dat slappe aftreksel wat ze jaren later in de markt hebben gezet. Leuke foto.
Blijft een gave auto. Mijn vader heeft ze gereden en ik zelf ook. 1300 6 volt en de 1303 met bolle voorruit.
Zie dat er wel wat niet originele onderdelen op zitten, zoals de treeplanken. Mexicaanse makelij.
Leuke foto.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Tja, bij ons ws het niet anders, mijn vader heeft er 3 gehad, een witte, een groene (zeer luxe met schuifdak!) en een zeezand-kleurige, de laatste had een wat pittiger motor, maar in mijn herinnering nog geen bolle voorruit.
Hier plaats je een “midstream” variant, niet een hele oude (brilletje) maar ook niet één van de laatst moderne kevers, want die hadden grotere ronde achterlichten. De kleur is wel “ van de tijd” en dat kleine imperiaaltje, een “afdruiprekje” zo uit de keuken, zag je niet zoveel.
Leuk hoor Luc en in een mooie conditie zo te zien.