Dragrace: the dutch finals.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 08:20
- Favoriete camera merk: nikon
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Dragrace: the dutch finals.
Dragrace: the dutch finals.
Eerst even wat tekst en uitleg omtrent het dragracen daar het nog niet bij iedereen bekend is.
Wat is dragracen? Dragracen is een acceleratiewedstrijd vanuit een staande start tussen twee voertuigen over een vaste afstand op een gezamenlijk startsignaal. De vaste afstand voor een dragrace is 1/4 mijl (402 meter), soms wordt er ook wel 1/8 mijl (201 meter) gereden. Twee deelnemers proberen beide als eerste de finish te bereiken.
Voor de race wordt gestart met de zogeheten burn outs, het opwarmen van de banden zodat er met maximale grip gestart kan worden.
Nu de foto’s
1
2
3
4
5
Na de burn out ias het zaak om zo snel mogelijk te starten, de auto’s en motoren hebben een dusdanig hoog vermogen en tractie dat bij de start de voorwielen soms los van de grond komen.
6
7
8
Vervolgens is het zaak om zo snel als mogelijk de finish te bereiken.
9
10
Op het terrein is overal vrij toegang en er staan her en der diverse klassiekers.
11
12
13
kritiek, advies en vragen zijn welkom.
Groet, Wilco
Eerst even wat tekst en uitleg omtrent het dragracen daar het nog niet bij iedereen bekend is.
Wat is dragracen? Dragracen is een acceleratiewedstrijd vanuit een staande start tussen twee voertuigen over een vaste afstand op een gezamenlijk startsignaal. De vaste afstand voor een dragrace is 1/4 mijl (402 meter), soms wordt er ook wel 1/8 mijl (201 meter) gereden. Twee deelnemers proberen beide als eerste de finish te bereiken.
Voor de race wordt gestart met de zogeheten burn outs, het opwarmen van de banden zodat er met maximale grip gestart kan worden.
Nu de foto’s
1
2
3
4
5
Na de burn out ias het zaak om zo snel mogelijk te starten, de auto’s en motoren hebben een dusdanig hoog vermogen en tractie dat bij de start de voorwielen soms los van de grond komen.
6
7
8
Vervolgens is het zaak om zo snel als mogelijk de finish te bereiken.
9
10
Op het terrein is overal vrij toegang en er staan her en der diverse klassiekers.
11
12
13
kritiek, advies en vragen zijn welkom.
Groet, Wilco
alles is te lopen, als je maar tijd genoeg hebt
-
- Berichten: 3356
- Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
- Favoriete camera merk: Nikon
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Locatie: Thuis
Re: Dragrace: the dutch finals.
Kritiek:
te hoge sluitertijden maar als het korter was had je mooie rimpel banden niet meer gezien. Dus tja.....
Maar dat geld niet bij alle foto's
Verder zie ik ruis. En dat is toch wel raar met ISO: 200 en 400.
Verder zou ik even nummers bij je foto's zetten.
Maar #8 is gewoon niet scherp. Jammer dat je hem niet mee hebt getrokken.
De Cobra
te hoge sluitertijden maar als het korter was had je mooie rimpel banden niet meer gezien. Dus tja.....
Maar dat geld niet bij alle foto's
Verder zie ik ruis. En dat is toch wel raar met ISO: 200 en 400.
Verder zou ik even nummers bij je foto's zetten.
Maar #8 is gewoon niet scherp. Jammer dat je hem niet mee hebt getrokken.
De Cobra
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 08:20
- Favoriete camera merk: nikon
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Re: Dragrace: the dutch finals.
Nummers erbij gezet.
Met de sluitertijden heb ik behoorlijk lopen worstelen, de rimpelbanden was een detail die ik perse vast wilde leggen, dit is iets wat je in principe alleen bij de start ziet dus hier korte sluitertijden, na de start wil je de snelheid vastleggen en dit was toch wel een probleem, (eerste keer panning) de auto’s/motoren accelereren dusdanig snel dat het bijna niet bij te houden is, tijden van rond de 8 sec en dan ruim 240km, van 0-100 in een 1,5 sec.
De ruis is misschien te verklaren door het croppen? Anders heb ik niet echt een reden voor de ruis.
Die cobra is zeker bruut, kon er helaas niet lekker bij voor wat extra foto's.
Met de sluitertijden heb ik behoorlijk lopen worstelen, de rimpelbanden was een detail die ik perse vast wilde leggen, dit is iets wat je in principe alleen bij de start ziet dus hier korte sluitertijden, na de start wil je de snelheid vastleggen en dit was toch wel een probleem, (eerste keer panning) de auto’s/motoren accelereren dusdanig snel dat het bijna niet bij te houden is, tijden van rond de 8 sec en dan ruim 240km, van 0-100 in een 1,5 sec.
De ruis is misschien te verklaren door het croppen? Anders heb ik niet echt een reden voor de ruis.
Die cobra is zeker bruut, kon er helaas niet lekker bij voor wat extra foto's.
alles is te lopen, als je maar tijd genoeg hebt
-
- Berichten: 3356
- Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
- Favoriete camera merk: Nikon
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Locatie: Thuis
Re: Dragrace: the dutch finals.
Dat zou inderdaad kunnen als je extreem cropt.
Met welke lens genomen
Met welke lens genomen
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 08:20
- Favoriete camera merk: nikon
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Re: Dragrace: the dutch finals.
De actie foto's zijn genomen met de Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 maar niet maximaal ingezoomd, op max zoom zijn de onderwerpen niet bij te houden.
alles is te lopen, als je maar tijd genoeg hebt
-
- Berichten: 1866
- Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
- Bewerk mijn foto's: Nee
Re: Dragrace: the dutch finals.
Leuke serie, met als uitschieter 9!
Off:
Was dat hier waarbij iemand was omgekomen?
Off:
Was dat hier waarbij iemand was omgekomen?
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 08:20
- Favoriete camera merk: nikon
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Re: Dragrace: the dutch finals.
Het noodlottig ongeval was inderdaad bij het dragracen in Drachten, deze shoot heb ik op zaterdag gedaan.
alles is te lopen, als je maar tijd genoeg hebt
-
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
- Favoriete camera merk: Mavica
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Contacteer:
Re: Dragrace: the dutch finals.
Erg leuk om te zien Wilco, dit soort evenementen komen niet vaak aan bod. Die rimpelbanden Wat een krachtenspel zeg.
Daniël heeft al wat commentaren gegeven en kan ik wel in meegaan. Die ruis is wellicht ook een deel artefacten door JPG compressie. Is het origineel in NEF of in JPG. Indien het laatste dan heb je bij opslaan ná bewerken al een dubbele compressie en bij een crop zal dat niet beter worden omdat eventuele ruis dan ook al wat is uitvergroot.
Daniël heeft al wat commentaren gegeven en kan ik wel in meegaan. Die ruis is wellicht ook een deel artefacten door JPG compressie. Is het origineel in NEF of in JPG. Indien het laatste dan heb je bij opslaan ná bewerken al een dubbele compressie en bij een crop zal dat niet beter worden omdat eventuele ruis dan ook al wat is uitvergroot.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 16 aug 2010, 08:20
- Favoriete camera merk: nikon
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
Re: Dragrace: the dutch finals.
Inderdaad, aan de andere kant als het zo druk wordt als bij de cityrace van bavaria dan is de gezelligheid en het gemoedelijke denk ik ook weg.
Origineel is uiteraard in nef geschoten
Origineel is uiteraard in nef geschoten
alles is te lopen, als je maar tijd genoeg hebt
-
- Berichten: 6936
- Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
- Bewerk mijn foto's: Nee
Re: Dragrace: the dutch finals.
#4 vind ik mooi uitpakken, goede compositie ook.
Je hebt rekening gehouden met de rook en niet met de rijrichting, wat prima uitpakt.
Je hebt rekening gehouden met de rook en niet met de rijrichting, wat prima uitpakt.