CaptureNX 2.2.6

Alles over Adobe, Corel en andere branches
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

CaptureNX 2.2.6

Bericht door remoss »

Er is weer een update van CaptureNX uitgebracht: versie 2.2.6

Windows: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289
Mac: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/150289


Wijzigingen in deze versie (Windows)
- Ondersteuning voor RAW-beelden die zijn vastgelegd met de D7000 is toegevoegd.
- Ondersteuning van Nikon Message Center 2 is toegevoegd.
- Op systemen waarop ViewNX 2 is geïnstalleerd, wordt Nikon Transfer 2 nu gestart als op de knop Nikon Transfer starten wordt geklikt of als Nikon Transfer starten… wordt geselecteerd in het menu Bestand.
- Als Foto-effecten... werd geselecteerd in het menu Filter en meerdere malen werd geklikt op de knop Automatisch in het palet Foto-effecten, werd de helderheidswaarde soms verlaagd. Dit probleem is nu verholpen.
- Als een RAW-foto die is vastgelegd met de D3100 met een Nikon-flitser werd opgeslagen in de NEF-indeling nadat aanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst waren toegepast en als de nieuwe NEF-foto later opnieuw werd geopend, werden de aanpassingen verwerkt in de foto, maar werden de aanpassingen en hun waarden niet correct toegepast in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst. Dit probleem is nu verholpen.
Als dergelijke beelden zijn opgeslagen met Capture NX 2 versie 2.2.5 en worden geopend in Capture NX 2 versie 2.2.6, worden de aanpassingen echter niet correct weergegeven. Aanpassingen moeten opnieuw worden toegepast met Capture NX 2 versie 2.2.6.

- Als beelden werden afgedrukt in de liggende stand, werd bij bepaalde printers een deel van de beelden niet afgedrukt. Dit probleem is nu verholpen.
- Als Printer... werd geselecteerd in het dialoogvenster Pagina-instellingen en op de knop OK werd geklikt, werden bij sommige printers de aangegeven waarden voor de marges soms gewijzigd. Dit probleem is nu verholpen.
- Als willekeurige waarden werden ingevoerd voor marges in het dialoogvenster Pagina-instellingen en vervolgens randloos afdrukken werd geselecteerd voor Bron, werden de margewaarden niet gewijzigd in '0'. Dit probleem is nu verholpen.
- Als Afbeeldingsgrootte selecteren werd geselecteerd in het dialoogvenster Pagina-indeling, werden afbeeldingskaders in het voorbeeldvenster omgezet in de staande stand. Dit probleem is nu verholpen.
- Als een bericht over onvoldoende geheugen werd weergegeven tijdens de uitvoering van een serieverwerkingsproces terwijl meerdere beelden waren geopend, werden de miniaturen van die beelden soms helemaal zwart. Dit probleem is nu verholpen.
- Als het vakje Waarschuwen indien voltooid in het dialoogvenster Verwerkingswachtrij werd ingeschakeld en het dialoogvenster Verwerkingswachtrij werd gesloten terwijl een serieverwerkingsproces werd uitgevoerd, werd het bericht Serieverwerkingsproces is nu voltooid. meerdere malen weergegeven. Dit probleem is nu verholpen.
- Het probleem waardoor computers met Windows 7 tijdens een serieverwerking in de slaapstand werden gezet, is verholpen.
- Als meerdere geopende beelden in het beeldvenster werden aangepast met opties in het palet Camera- en objectiefaanpassingen van de bewerkingslijst, werd er een foutbericht weergegeven. Dit probleem is nu verholpen.
- Als Origineel werd geselecteerd in het menu Versie in de bewerkingslijst nadat een beeld werd bewerkt of opgeslagen, bleef de voortgangsaanduiding voortdurend draaien en werd het oorspronkelijke beeld niet weergegeven. Dit probleem is nu verholpen.
- Soms werd een foutbericht weergegeven als werd geprobeerd het selectiepenseel te gebruiken bij bepaalde beelden. Dit probleem is nu verholpen.
- Als NRW-beelden die zijn vastgelegd met de COOLPIX P7000 en een Nikon-flitser werden geopend, bleef Capture NX 2 hangen. Dit probleem is nu verholpen.

Wijzigingen in deze versie (Mac)
- Ondersteuning voor RAW-beelden die zijn vastgelegd met de D7000 is toegevoegd.
- Ondersteuning van Nikon Message Center 2 is toegevoegd.
- Op systemen waarop ViewNX 2 is geïnstalleerd, wordt Nikon Transfer 2 nu gestart als op de knop Nikon Transfer starten wordt geklikt of als Nikon Transfer starten… wordt geselecteerd in het menu Bestand.
- Als Foto-effecten... werd geselecteerd in het menu Filter en meerdere malen werd geklikt op de knop Automatisch in het palet Foto-effecten, werd de helderheidswaarde soms verlaagd. Dit probleem is nu verholpen.
- Als een RAW-foto die is vastgelegd met de D3100 met een Nikon-flitser werd opgeslagen in de NEF-indeling nadat aanpassingen in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst waren toegepast en als de nieuwe NEF-foto later opnieuw werd geopend, werden de aanpassingen verwerkt in de foto, maar werden de aanpassingen en hun waarden niet correct toegepast in het gedeelte Ontwikkelen van de bewerkingslijst. Dit probleem is nu verholpen.
Als dergelijke beelden zijn opgeslagen met Capture NX 2 versie 2.2.5 en worden geopend in Capture NX 2 versie 2.2.6, worden de aanpassingen echter niet correct weergegeven. Aanpassingen moeten opnieuw worden toegepast met Capture NX 2 versie 2.2.6.
- Als NRW-beelden die zijn vastgelegd met de COOLPIX P7000 en een Nikon-flitser werden geopend, werd Capture NX 2 onverwacht afgesloten. Dit probleem is nu verholpen.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Genster »

Bedankt voor de tip :duimop:
Ik heb hem vast gedownload (maar nog niet geïnstalleerd)
Gegroet,
"Genster"

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Melliw »

Ik wacht op NX 3.0.1 !!!!
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door mikemix »

Ik wacht niet. Ik gebruik het gewoon niet.
Ik eet geen slakken.

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Melliw »

mikemix schreef: Ik eet geen slakken.
Dat bedoel ik... :huilen2:
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Marco »

Melliw schreef: Dat bedoel ik... :huilen2:
Je verwacht dat NX3 sneller zal zijn ? :slapen: :slapen: :slapen:
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door remoss »

En toch....als ik het verschil zag tussen ViewNX 1.x en 2.x....zo hé. Dat zou Capture wel goed doen. Niet dat het ik het veel meer zou gebruiken hoor......denk ik......weet ik ut ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door mikemix »

Bij het idee om een serie van 100 foto's snel te bewerken krijg ik op voorhand al de kriebels.
Nee bedankt.

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Marten »

Ach ach wat wordt er weer meegehuild met de wolven in het bos.
Als je gewoon een snelle windows bak hebt met bijvoorbeeld een I7 860 (4x280 GHz) processor en 6 of 8 GB intern, aangestuurd door win7 64 bits - en dat heb ik- dan loopt CNX2 gewoon als de brandweer. Ja, ook in seriebewerking. En ja, mooi stabiel.
En dan is PS CS5 ineens helemaal niet sneller meer....

Al die standpunten over slakkengedrag van Nikon software zijn achterhaald.
Ook het standpunt dat een Appel sneller of stabieler zou zijn.
Jullie lopen op dit punt echt achter.
Geeft niet, maar soms moet ik er een beetje om lachen.

En Mike, je mist toch echt wat als je geen escargots eet.....
groet,
Marten

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CaptureNX 2.2.6

Bericht door Skippy »

Hier ook een tevreden NX2-gebruiker (MacBook Pro, i7 2,66Ghz 4gb). Het enige dat ik vervelend vind is de vertraging die optreedt bij gebruik van Nik Color Efex bewerkingen. Elk programma heeft wel wat, het is maar wat je gewend bent, plus persoonlijke voorkeur.
Plaats reactie

Terug naar “Commerciële software”