Probleem met scannen negatieven
Geplaatst: zo 28 nov 2010, 12:32
Ik heb een HP Scanjet 3670 waarmee het me niet lukt om negatieven te scannen. Het scannen van foto’s, plaatjes etc. lukt wel, maar negatieven niet. In de handleiding (http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bps05808.pdf ) staan (o.a.) de volgende stappen aangegeven:
6.Selecteer Afbeelding.
7. Klik op Scannen.
8. Selecteer Dia's van transparantenadapter (TMA)
In het venster wat ik te zien krijg kan ik de opties “Selecteer afbeelding” en “Selecteer Dia’s van transparantenadapter (TMA)” helemaal niet kiezen. I.p.v. “afbeelding” kan ik wel voor “foto (standaard)” kiezen, maar voor “Selecteer Dia’s van transparantenadapter (TMA)” kan ik ook geen voor de hand liggend alternatief vinden:
![Afbeelding](http://www.genster.nl/ff/scanjet.jpg)
Zelf heb ik het idee dat ik niet voldoende heb aan de driver alleen, maar dat ik voor de negatieven speciale software moet hebben. HP levert wel software op cd, maar niet voor Win 7. Ook op internet heb ik HP scansoftware gevonden, maar die was voor XP tm Vista. Wel geprobeerd, maar tijdens de installatie kreeg ik het bericht dat de software niet te installeren was op mijn besturingssysteem (Win 7). De installatie werd afgebroken. Misschien is VueScan een oplossing (?), maar als ik $ 40 moet betalen voor software kan ik misschien beter een (nieuwe) negatievenscanner (of hoe noem je zo’n ding?) aanschaffen.
Iemand een idee wat hier aan de hand is (inderdaad een software probleem?) en hoe ik dit (liefst gratis natuurlijk) op kan lossen.
Alvast bedankt,
Genster
6.Selecteer Afbeelding.
7. Klik op Scannen.
8. Selecteer Dia's van transparantenadapter (TMA)
In het venster wat ik te zien krijg kan ik de opties “Selecteer afbeelding” en “Selecteer Dia’s van transparantenadapter (TMA)” helemaal niet kiezen. I.p.v. “afbeelding” kan ik wel voor “foto (standaard)” kiezen, maar voor “Selecteer Dia’s van transparantenadapter (TMA)” kan ik ook geen voor de hand liggend alternatief vinden:
![Afbeelding](http://www.genster.nl/ff/scanjet.jpg)
Zelf heb ik het idee dat ik niet voldoende heb aan de driver alleen, maar dat ik voor de negatieven speciale software moet hebben. HP levert wel software op cd, maar niet voor Win 7. Ook op internet heb ik HP scansoftware gevonden, maar die was voor XP tm Vista. Wel geprobeerd, maar tijdens de installatie kreeg ik het bericht dat de software niet te installeren was op mijn besturingssysteem (Win 7). De installatie werd afgebroken. Misschien is VueScan een oplossing (?), maar als ik $ 40 moet betalen voor software kan ik misschien beter een (nieuwe) negatievenscanner (of hoe noem je zo’n ding?) aanschaffen.
Iemand een idee wat hier aan de hand is (inderdaad een software probleem?) en hoe ik dit (liefst gratis natuurlijk) op kan lossen.
Alvast bedankt,
Genster