Laptop vernietigd door verzekeraar!!!
Geplaatst: vr 10 jun 2011, 17:20
Ik ben zooooooo verschrikkelijk kwaad!! Moet even mijn verhaal kwijt.
Ruim 2 jaar terug kocht ik bij de firma Dixons een hele mooie laptop, de HP Pavilion DV 9255 EA. Geen goedkope aanschaf, het was een laptop van bijna 1300 euro. Heel bewust heb ik toen gekozen voor een laptop waar fysiek 2 harddisks in konden. Op mijn D schijf stond alles wat met fotografie te maken had. Onlangs heb ik de beide harddisks nog vervangen voor 2 nieuwe exemplaren van 500Gb. Er was een probleem (bleek later) met deze serie laptops nl. de videokaart. Op het Internet was er veel over te lezen. Een poos terug overkwam mij dit dus ook. Moederbord stuk, het bekende videokaart probleem.
Gelukkig heb ik bij aankoop mijn laptop verzekerd en heb ik hem dus naar de firma Dixons gebracht.Daar hebben ze de accu eruit gehaald. Op mijn vraag of de harddisks eruit moesten kreeg ik het antwoord dat dit niet nodig was. Had ik maar nooit geluisterd!
Vandaag kreeg ik een brief van de verzekering dat mijn laptop niet meer gerepareerd kon worden en dat ik een gelijkwaardige laptop terug kreeg. Even googelen leerde dat dit een laptop is van 489 euro, die toch een aantal voor mij belangrijke zaken mist, zoals bluetooth en hij heeft maar 1 harddisk. De gebruikers ervaringen zijn niet echt positief te noemen.
Ik heb de verzekering gebeld met de vraag wat er met mijn oude laptop ging gebeuren, omdat mijn 2 harddisks met al mijn data er in zaten en toen kreeg ik doodleuk te horen dat mijn laptop vernietigd!!! was.
Ik vraag me af of dit zomaar kan. Op het moment dat ik dat ding inlever is het nog steeds mijn eigendom en heeft de maatschappij niet het recht mijn laptop te vernietigen zonder dat ik daarvan in kennis wordt gesteld. Ik had zowiezo mijn harddisks terug moeten krijgen. Het is mij ook niet medegedeeld dat dit mogelijk kon gebeuren en staat ook niet op de site van de verzekeraar.
Ik heb kort geleden nog wel een backup gemaakt van de D-schijf, dus ik ben gelukkig niet alle foto's kwijt.
Toch wil ik het er niet bij laten zitten. Ik ben het niet eens met de laptop die ik als vervanging terug krijg. Wie kan me raad geven wat ik voor stappen kan nemen? (Heb helaas geen rechtsbijstandverzekering)
Het gaat hier om het bedrijf HSC Rosemont in Rotterdam. Heel veel bedrijven werken met deze verzekeraar samen.
Groet, Riemke
Ruim 2 jaar terug kocht ik bij de firma Dixons een hele mooie laptop, de HP Pavilion DV 9255 EA. Geen goedkope aanschaf, het was een laptop van bijna 1300 euro. Heel bewust heb ik toen gekozen voor een laptop waar fysiek 2 harddisks in konden. Op mijn D schijf stond alles wat met fotografie te maken had. Onlangs heb ik de beide harddisks nog vervangen voor 2 nieuwe exemplaren van 500Gb. Er was een probleem (bleek later) met deze serie laptops nl. de videokaart. Op het Internet was er veel over te lezen. Een poos terug overkwam mij dit dus ook. Moederbord stuk, het bekende videokaart probleem.
Gelukkig heb ik bij aankoop mijn laptop verzekerd en heb ik hem dus naar de firma Dixons gebracht.Daar hebben ze de accu eruit gehaald. Op mijn vraag of de harddisks eruit moesten kreeg ik het antwoord dat dit niet nodig was. Had ik maar nooit geluisterd!
Vandaag kreeg ik een brief van de verzekering dat mijn laptop niet meer gerepareerd kon worden en dat ik een gelijkwaardige laptop terug kreeg. Even googelen leerde dat dit een laptop is van 489 euro, die toch een aantal voor mij belangrijke zaken mist, zoals bluetooth en hij heeft maar 1 harddisk. De gebruikers ervaringen zijn niet echt positief te noemen.
Ik heb de verzekering gebeld met de vraag wat er met mijn oude laptop ging gebeuren, omdat mijn 2 harddisks met al mijn data er in zaten en toen kreeg ik doodleuk te horen dat mijn laptop vernietigd!!! was.
Ik vraag me af of dit zomaar kan. Op het moment dat ik dat ding inlever is het nog steeds mijn eigendom en heeft de maatschappij niet het recht mijn laptop te vernietigen zonder dat ik daarvan in kennis wordt gesteld. Ik had zowiezo mijn harddisks terug moeten krijgen. Het is mij ook niet medegedeeld dat dit mogelijk kon gebeuren en staat ook niet op de site van de verzekeraar.
Ik heb kort geleden nog wel een backup gemaakt van de D-schijf, dus ik ben gelukkig niet alle foto's kwijt.
Toch wil ik het er niet bij laten zitten. Ik ben het niet eens met de laptop die ik als vervanging terug krijg. Wie kan me raad geven wat ik voor stappen kan nemen? (Heb helaas geen rechtsbijstandverzekering)
Het gaat hier om het bedrijf HSC Rosemont in Rotterdam. Heel veel bedrijven werken met deze verzekeraar samen.
Groet, Riemke