a. G-Safe 2TB

b. G-Speed Q 4TB

De G-Safe 2TB is direct aangesloten op mijn iMac via FireWire800, de G-Speed Q 4TB is via FireWire 800 aangsloten op de G-Safe 2TB.
De G-Safe 2TB heeft een hardwarematige RAID 1 configuratie en de tweede 2TB harddisk is dus een exacte kopie van van de eerste.
Dagelijks wordt er een "bootable" back-up gemaakt van de 2TB harddisk in mijn iMac naar de G-Safe 2TB, ik gebruik hier voor het programma Carbon Copy Cloner.
Time Machine wordt niet meer gebruikt.
Alle kritische bestanden (foto's, video's, documenten, etc.) worden opgeslagen op zowel de 2TB harddisk in mijn iMac als ook op de G-Speed Q 4TB.
De G-Speed Q 4TB is geconfiguurd als RAID 5.
Zoals het er nu uitziet ga ik nog een extra G-Speed Q 4TB aanschaffen die dan gebruikt gaat worden als back-up voor de eerste G-Speed Q 4TB.
Foto's video's, documenten, etc. worden dan alleen nog maar opgeslagen op de eerste G-Speed Q 4TB en automatisch "ge- back-upped" (is dit eigenlijk wel een nederlands woord?) naar de tweede G-Speed Q 4TB.
Het laatste wat rest is om mijn "work flow" tegen het licht te houden en waar mogelijk te verbeteren.
Maar dat is een discussie voor een ander draadje.