The Reed Warblers

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie

Topic Starter
Tobias
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:44
Bewerk mijn foto's: Ja

The Reed Warblers

Bericht door Tobias »

Is al weer een tijd terug dat ik benaderd werd door dr. Karl Schulze -Hagen, die bezig was samen met Bernd Leisler een boekwerk te maken over het leven van de rietzanger onder de naam ' Diversity in a uniform bird family (overeenkomst van een vogelfamilie) Zoiets als apen/mensen.

Als leek in de vogelwereld voel je je al snel gevleid dat een doctorandus in ...? je benaderd met het verzoek je foto op te nemen in een wetenschappelijk boekwerk uitsluitend aangaande de rietzanger. Jaja je weet wel dat vogeltje dat.......

Als fotograaf die mensen, gebouwen om te fotograferen zat was en zich als toevlucht in de vogelfotografie had gestort ineens een verzoek kreeg van.... Daarbij te bedenken dat voorheen alles wat vleugels had een mus of spreeuw was.

Hoe onwetend kan een mens zijn en hoelang niet het besef hebbende van alles wat erom je heen beweegt en leeft.

Prijs me gelukkig dat ik in de herfst van mijn leven deze weg heb mogen ontdekken en besef hoe nauw we in ons steeds kleiner habitat samen leven en de natuur zich aanpast en er mensen zijn die de moeite nemen om dit in kaart te brengen.

Bijzondere aan deze foto is dat de ouder haar jong voert en dat het jong te herkennen is aan de niet volgroeide staartveren. Niet dat ik dit als niets wetende stadsjongen direct herkende maar wel vast legde vanuit een oer gevoel.

Als dank heb ik een exemplaar mogen ontvangen van het boekwerk.

Afbeelding

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: The Reed Warblers

Bericht door Melliw »

Dat is een mooi verhaal Huib. Geeft i.i.g. je ego een boost.

Mooie plaat ook, uniek moment zoals je het vastgelegd hebt.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Topic Starter
Tobias
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:44
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: The Reed Warblers

Bericht door Tobias »

Melliw schreef:Dat is een mooi verhaal Huib. Geeft i.i.g. je ego een boost.

Mooie plaat ook, uniek moment zoals je het vastgelegd hebt.
met de jaren wordt het ego steeds kleiner en het besef dat je niets weet van de natuur om je heen steeds groter.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”