Nikon D3200

Voor wie wat meer wil
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Nikon D3200

Bericht door remoss »

Nikon heeft de D3200 uitgebracht, een gebruiksvriendelijke spiegelreflex camera van 24,2 MP en in staat om Full HD te filmen:
  • Geen ervaring met digitale spiegelreflexcamera's? De hulpstand laat u met behulp van voorbeeldafbeeldingen en duidelijke instructies zien hoe u in enkele eenvoudige stappen fantastische foto' s kunt maken.
  • DX-formaat CMOS-sensor van 24,2 MP: leg scherpe, gedetailleerde beelden vast met de CMOS-sensor met 24,2 megapixels. Grote afdrukken zien er schitterend uit en u kunt beelden uitsnijden zonder dat details verloren gaan.
  • Ga aan de slag met filmen: maak met D-film filmopnamen die u graag wilt delen. Dankzij de grote beeldsensor en hoge ISO-gevoeligheid van de camera kunt u bij elk soort licht scherpe Full HD-videoclips (1080p) vastleggen.
  • Hoge ISO (100-6400): maak fantastische foto' s bij weinig licht of scherpe opnamen van bewegende onderwerpen. De camera kent een automatische ISO-instelling en de lichtgevoeligheid is uit te breiden tot ISO 12800.
  • Haarscherp 11-punts autofocussysteem: profiteer van snelle en nauwkeurige autofocusdekking voor het gehele beeld, ongeacht of het onderwerp zich niet in het midden bevindt, snel beweegt of volstrekt onvoorspelbare bewegingen maakt.
  • Draadloze mobiele adapter: gebruik de optionele WU-1a om beelden direct vanaf de D3200 over te zetten naar een smartphone of tablet en te delen of om de camera op afstand te bedienen via uw smartapparaat*.
  • EXPEED 3: Nikon's snelle en krachtige beeldverwerkingsengine biedt een snelle werking, opvallend heldere beelden met een uitstekende kleurreproductie en verbeterde filmopnamen.
  • Systeem voor onderwerpherkenning: laat de D3200 u helpen prachtige beelden vast te leggen. Nikon's systeem voor onderwerpherkenning analyseert het onderwerp waarvan u een opname maakt en past de scherpstelling, de belichting en de witbalans aan voor optimale resultaten.
  • Continu-opnamen van 4 bps: maak actiefoto's met een hoge snelheid van vier beelden per seconde en leg vluchtige bewegingen of gezichtsuitdrukkingen exact op het juiste moment vast.
  • Fotoretoucheermenu: verbeter uw foto's in de camera met diverse hulpmiddelen en effecten. Retoucheeropties zijn onder meer Formaat wijzigen, Snel retoucheren en Rechtzetten. Tot de effecten behoren Selectieve kleur, Kleurenschets en Miniatuureffect, dat verre onderwerpen op schaalmodellen doet lijken.
  • Actieve D-Lighting: leg meer details vast in lichtomstandigheden met een hoog contrast. Met Nikon's actieve D-Lighting worden de details in zowel donkere als lichte delen automatisch vastgelegd voor schitterende beelden met een natuurlijk contrast.
  • Slimme autofocus voor films: profiteer van continue autofocus (AF) tijdens het opnemen van D-films. Dankzij fulltime servo-AF (AF-F) en AF met onderwerp volgen blijft de scherpstelling tijdens het vastleggen van bewegende onderwerpen gehandhaafd. Gezichtprioriteit-AF is ideaal voor het filmen van gebeurtenissen, omdat u zich kunt ontspannen en de camera kunt laten scherpstellen op gezichten.
  • Uitgebreide filmopties: u kunt Full HD-films (1080p) met 30p, 25p en 24p opnemen en de camera ondersteunt ook het gebruik van Nikon’s ME-1 stereomicrofoon. Met de bewerkingsfuncties in de camera kunt u taken uitvoeren zoals het instellen van het begin- en eindpunt van uw film. Een mini-HDMI-uitgang maakt weergave op een HDTV mogelijk.
  • NIKKOR-objectieven: profiteer van de legendarische NIKKOR-objectieven van Nikon om beelden met levendige kleuren, een opvallend contrast en scherpe details vast te leggen of om te experimenteren met filmeffecten. Gebruik snelle objectieven met een vaste brandpuntsafstand voor prachtige portretten, micro-objectieven voor close-ups op ware grootte of teleobjectieven voor verre onderwerpen.
  • Plezierig te gebruiken: dankzij de lichte camerabody en het superieure ergonomische ontwerp is de D3200 uiterst plezierig om mee te fotograferen. Een stevige grip zorgt ervoor dat de camera comfortabel is vast te houden. Speciale knoppen voor veelgebruikte functies zoals D-film of livebeeld zorgen voor een gemakkelijke bediening.
[url_nv_extra=http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d3200]Nikon site[/url_nv_extra]

Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon D3200

Bericht door Skippy »

Lekker vakantiecameraatje. 24mp, kan je lekker croppen! Marten, kon het ff niet laten ;)

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3200

Bericht door mikemix »

Geen idee wat deze moet gaan losten maar vind het wel leuke ontwikkelingen eigenlijk.
Zou deze best in een klein tasje op vakantie mee willen hoor.
Ik zelf zie geen meerwaarde in een "hippe" rode versie.
Maar ik ben niet hip.

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Nikon D3200

Bericht door yoyo »

En dan een extra koffer vol met CF kaartjes... ;)
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon D3200

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Zou deze best in een klein tasje op vakantie mee willen hoor.
Ik was ook heel serieus hoor. Ik ben me namelijk aan het orieënteren voor een vervanger van mijn LX3. Die heeft toch wel veel beeldruis en weinig detail, zelfs op base-iso 80.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3200

Bericht door mikemix »

yoyo schreef:En dan een extra koffer vol met CF kaartjes... ;)
Dat is de minste last, kaartjes kosten niet veel meer.
Het zal op rekenkracht aan komen.

Luc, denk dat het formaat van de LX3 zwaar gaat meewegen in combi met kwaliteit.
Een DSLR is dan op voorhand niet de juiste kandidaat in mijn beleving.

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Nikon D3200

Bericht door yoyo »

De nieuwe camera komt medio mei op de markt. De D3200 wordt geleverd als los toestel of in een bundel met 18-55mm lens. De prijzen zullen respectievelijk 599 en 699 euro bedragen.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3200

Bericht door mikemix »

Vind het zeer redelijk.

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon D3200

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Luc, denk dat het formaat van de LX3 zwaar gaat meewegen in combi met kwaliteit.
Een DSLR is dan op voorhand niet de juiste kandidaat in mijn beleving.
Klopt. Maar of ik op vakantie of citytrip nu een LX3 en een X100 meesleep of een D3200 maakt niet uit qua gewicht en omvang.
Essentie voor mij is dat de beelden uit een LX3 of LX3-achtige per definitie veel minder zijn dan uit een dslr.
Het is leuk dat mijn LX3-foto's meestal goed ontvangen worden maar daar moet ik behoorlijk aan sleuren in de nabewerking
en op meer dan 1.200 pixels breed neemt de kwaliteit duidelijk af. Ach, we hebben weer wat om over na te denken. Luxeprobleem hoor.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3200

Bericht door mikemix »

Wat ?
We zijn al die tijd door jou voor het lapje gehouden ! :D: :D:

Snap het hoor, op 1200p breed prima voor internet maar ga geen print op 50x70 doen.
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”