Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Er zijn veel mooie stadjes

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

Gisteren was de weersverwachting goed dus heb ik vrij genomen en de fiets gepakt voor een tocht van Amersfoort naar Spakenburg via de Eempolder, Eembrugge en Eemdijk.
Alle foto's gemaakt met mijn Olympus E-M10II en Olympus 12-40mm f2.8. Ouwe meuk die camera (uit 2015) maar doet het nog prima zeker als de RAW's met Capture One verwerkt worden.
Bovendien neem ik liever niet mijn Nikon Z6 mee op de fiets, met al dat gehobbel op fietspaden is er toch een risico dat iets kapot gaat. En met die Olympus kan ik lezen en schrijven.
Met de prachtige wolkenluchten gisteren heb ik dat als thema voor deze serie gekozen en in de nabewerking waar wenselijk geacht benadrukt.

1. Eerste foto, niet bijzonder maar nog wat zoekende dus toch maar gefotografeerd (ik moet altijd even inkomen)
Afbeelding

2. Nou vooruit, nog maar een schuurtje misschien zit er een bijkomend thema in
Afbeelding

3. "Auto Show" op terrein langs Eemdijk
Afbeelding

4. Jachthaven Eembrugge, altijd leuk om even rond te rijden en te zien of er iets te fotograferen valt
Afbeelding

5. Heb je zo'n ding, moet ie weer op het droge om onderhouden te worden
Afbeelding

6. Eembrugge (what's in a name ...)
Afbeelding

7. Groot schip op smalle Eem, knap stuurwerk
Afbeelding

8. Pontje Eemdijk worstelt met de golven (of is het ergens in Zweden ...)
Afbeelding

9. Scheepswerf Nieuwboer in Spakenburg
Afbeelding

10. Via de korte route weer terug naar Amersfoort, restaurant schip "De Saffraan" in de Eemhaven
Afbeelding

11. En nog even langs de Westsingel en gestopt voor dit fraaie huis in helder licht
Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door gvdnberg »

Heerlijke serie Luc, mooie heldere foto’s, echt des Skippy’s. Deze keer heb ik niet echt een voorkeur. Juist vanwege jouw gekozen thema passen alle foto’s mooi in de serie.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door GeorgeF »

Ziet er weer netjes en verzorgd uit Luc.
Maar even wat anders, jij fietst ook heel wat af als ik het zo ziet.

Groetjes van George
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door remoss »

Lekkere diverse seire Luc. Helder, scherp, top! Die Olympus doet het uitstekend, maar jij zou met een Agfa Click Clack ook prima foto's neerzetten ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

gvdnberg schreef: za 31 jul 2021, 23:05 Heerlijke serie Luc, mooie heldere foto’s, echt des Skippy’s. Deze keer heb ik niet echt een voorkeur. Juist vanwege jouw gekozen thema passen alle foto’s mooi in de serie.
Bedankt Gert. Ik was heel blij dat ik vrij kon nemen want het was een heerlijke fiets/fotodag. Ik denk dat je mijn beleving en plezier aan de foto's af kunt zien.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

GeorgeF schreef: za 31 jul 2021, 23:12 Ziet er weer netjes en verzorgd uit Luc.
Maar even wat anders, jij fietst ook heel wat af als ik het zo ziet.

Groetjes van George
Bedankt George. Inderdaad fiets ik regelmatig en met plezier, mooie combinatie ook met fotograferen.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

remoss schreef: zo 01 aug 2021, 10:37 Lekkere diverse seire Luc. Helder, scherp, top! Die Olympus doet het uitstekend, maar jij zou met een Agfa Click Clack ook prima foto's neerzetten ;)
Bedankt René, de omstandigheden waren ook optimaal! Haha, je weet dat ik nog de Agfa Clack van mijn ouders heb? :wink:
Ik vind het een uitdaging om alles uit de RAW's van de Olympus te halen. Gaat met Capture One vrij snel en goed. Ik heb een basis preset, finetuning per foto van deze serie gemiddeld 5 minuten.
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door gvdnberg »

Dat klinkt mooi Luc, 5 minuten per foto met behulp van Capture One.
Ik hink nog steeds op 2 benen. Mijn bibliotheek staat in Lightroom, terwijl ik Capture One soms mooier vind, waarmee subtielere aanpassingen gedaan kunnen worden. Maar als ik thuis kom en mijn kaartjes leeg maak door de opbrengst in tweevoud op mijn harde schijven te zetten, verval ik toch nog regelmatig in "even kijken of ik er in LR snel iets van kan maken". En voor ik het weet zit ik dan weer gewoon in LR te bewerken. Heeft volgens mij ook met de import in Capture One te maken, daar vergis ik mij soms nog wel eens mee.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Kroontje »

Mooie serie Luc ;)

@Gert Gooi LR er gewoon van af. Oplossing is gewoon simpel
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fietstocht langs Eem naar Spakenburg

Bericht door Skippy »

gvdnberg schreef: zo 01 aug 2021, 22:33 Dat klinkt mooi Luc, 5 minuten per foto met behulp van Capture One.
Ik hink nog steeds op 2 benen. Mijn bibliotheek staat in Lightroom, terwijl ik Capture One soms mooier vind, waarmee subtielere aanpassingen gedaan kunnen worden. Maar als ik thuis kom en mijn kaartjes leeg maak door de opbrengst in tweevoud op mijn harde schijven te zetten, verval ik toch nog regelmatig in "even kijken of ik er in LR snel iets van kan maken". En voor ik het weet zit ik dan weer gewoon in LR te bewerken. Heeft volgens mij ook met de import in Capture One te maken, daar vergis ik mij soms nog wel eens mee.
Combineren werkt niet voor mij. Voordat ik de definitieve keuze voor Capture One heb gemaakt heb ik Youtube Video's bekeken waarin de basis werd uitgelegd. Daarna heb ik rigoureus voor C1 gekozen en moest ik wel even door de zure appel heen bijten en extra tijd vrijmaken om mijn kennis van de software te verdiepen.



Plaats reactie

Terug naar “Steden en plaatsen”