Sony A7IV, toch misschien

Één merk
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Sony A7IV, toch misschien

Bericht door remoss »

Zit met een scheel oog te kijken naar Sony spulletjes, toch wel erg fraai hoor die nieuwe A7IV. Iemand al ervaring met de IV?

Met een FE 24-70 F2.8 GMII een mooie set waar je heel veel mee aan kunt, de GMII is een stuk lichter dan versie I.

Ook gewoon leuk om weer eens mooie spullen te kopen, full frame lokt ook wel weer. Wellicht krijgt mijn fotografievuur weer een zetje....

Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door Kroontje »

Lees best wel goede reacties betreft Sony...
Benieuwd...
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door Skippy »

Geen ervaring maar ik heb begrepen dat Sony per generatie verbeteringen in de ergonomie en menustructuur heeft aangebracht. Dus wellicht nu (bijna) zo goed als Nikon 😉 Serieus, is ongetwijfeld een prima keuze. En geld moet rollen hè!
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: Sony A7IV

Bericht door QWERTY »

Alleen ervaring met de A7 III en zit zelf ook al een tijdje te twijfelen over een A7 IV of een A7R IV.

Twijfel zit bij mij in het hoekje dat ik veel te weinig fotografeer om gevoelsmatig zo een uitgave te doen.

Ik heb wat G Master glas en bevalt uitstekend (primes) …… de 24-70 als GM heb ik niet, dus kan geen ervaring delen.

Vwb de menustructuuur van Sony camera’s kan ik alleen maar zeggen dat ik dit persoonlijk een wat aparte discussie vind.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een historie met digitale camera’s van Nikon naar Canon, van Panasonic tot Leica en nu al een redelijk aantal jaren Sony en bij alle camerasystemen / merken stel je naar mijn beleven (of zoals ik werk) de parameters een keer in en “happy shooting”.

Af en toe wat finetunen maar meer is het niet …..

Het foto-uitje in Rotterdam heeft het vuurtje wel enigszins doen aanwakkeren.

Nu de Rotterdamse Dakendagen weer worden georganiseerd binnenkort maar weer eens op pad met de Sony en zien of ik het leuk blijf vinden.

Succes Rene met de keuze stress ……. aan de Sony set ga je je in ieder geval geen buil aan vallen.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door remoss »

Dank voor de reacties luitjes. Ach eerst maar eens wat Fujispullen slijten om een deel van het budget los te maken.

Ennuh, Luc, geld moet wapperen hè, als het rolt is het te weinig :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door Skippy »

remoss schreef: za 21 mei 2022, 13:38 Ennuh, Luc, geld moet wapperen hè, als het rolt is het te weinig :D
:D: haha, zo is dat ja. Succes met het vervolg René.

Henri
Berichten: 497
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 09:48
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door Henri »

Hi Rene

Altijd een moeilijke keuze, nieuwe camera…….
De laatste maanden deze Sony, Canon, Panasonic en Nikon elk een weekje getest.
De verschillen waren zo klein dat ik om praktische redenen (bestaand glas) voor Nikon heb gekozen.
Menustructuur kan een dingetje zijn maar als je niet wisselt van merk is dat zoals Harry zegt ook snel geen probleem meer (als dat het al was….)

Groetjes
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.

In the race for quality there is no finish line
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door remoss »

Hoi Henri,

Wat betreft objectieven zou ik gewoon bij Fuji moeten blijven. Alleen de 55-200 en de 60 mm macro komen echt zelden op de body. Die telezoom heb ik al jaren niet aangeraakt. De 10-24 af en toe. Meestal zit de 18-55 erop. Dus met een 24-70 op fullframe kan ik prima uit de voeten en win ik nog iets aan de groothoek kant. Het is alleen wel weer groter en zwaarder, daar moet ik goed over nadenken.
Eerst sowieso maar eens wat spullen zien te slijten en het kan zomaar zo uitpakken dat de telefoon de hoofdcamera wordt/blijft :D

Wat ik begrijp is dat de menu's aardig zijn opgeknapt bij deze versie, maar daar heb ik sowieso niet zo'n moeite mee.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door Skippy »

Ik zou ook een Nikon Z met een Z 24-200mm overwegen. Vermoedelijk heb je f2.8 niet echt nodig en een bereik van 24-200mm zonder te wisselen is bijzonder praktisch.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9145
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony A7IV

Bericht door remoss »

Zo'n enorm bereik ga ik denk ik niet nodig hebben hoor Luc, veel verder dan die 70 gebruik ik zelden of nooit. En die 2.8 samen met het feit dat de Sony FE 24-70 behoorlijk dicht op het onderwerk kan komen geeft veel mogelijkheden om met geringe scherptediepte te spelen, wat ik zo lees macro-achtige mogelijkheden
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Systeem”