Le Mans 2022

Als het echt actief wordt...
Plaats reactie

Topic Starter
Henri
Berichten: 497
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 09:48
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Le Mans 2022

Bericht door Henri »

Deze maand maar weer eens keer naar de 24 uur van Le Mans geweest.

bij de trainingen altijd goed de gelegenheid om foto's te maken, had mijn nieuwe fotodoosje ook meegenomen ondanks dat deze (Nikon Z7II) niet echt goed uit de reviews komt MBT sport fotografie.
(maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht....)
gebruikte altijd mijn D750 hiervoor naar volle tevredenheid maar toch de Z7II geprobeerd.
tot mijn verbazing bleek ik met die camera veel betere resultaten te halen, meer goede foto's uit series dan bij de D750

Met de D750 zat er bij een burst tijdens meetrekken met de rijdende auto meestal wel 1 goede (met acceptabele scherpte, die dingen gaan best hard tenslotte) en af en toe een echte goede tussen die de moeite van het bewaren waard is.

Met de Z7II had in elke burst meerder acceptabele foto's en ondanks de hoge resolutie en hoge ISO net zo scherp als met de andere camera, de focus van de Z7II kon alles echt veel beter bijhouden in vergelijk met de D750.

onderstaand wat plaatjes met de Z7II en 300mm F4E PF geschoten daar, snelheid van de karretjes rond de 180 KM ongeveer voor de GT klassen de LMP auto iets boven de 200Km

zelfde LMP2 wagen avond en dag training

Afbeelding_DSC0936-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Afbeelding_DSC1257.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Hypercar (vroeger LMP1 klasse)
AfbeeldingDSC_0854-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

Afbeelding_DSC0921-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on FlickrAfbeeldingDSC_0872-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr


Damesteam, dat erg goed presteerde in de GT klasse
AfbeeldingDSC_0742-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

en een Porsche omdat Le Mans zonder geen le Mans is....
AfbeeldingDSC_0691-bewerkt.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr


groetjes
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.

In the race for quality there is no finish line
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Le Mans 2022

Bericht door remoss »

Prima resultaat, die Z7II doet het zeker goed en ook in de wat donkerdere omstandigheden! Mooie kleuren ook.

Heb je ook foto's vanuit een ander standpunt?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Le Mans 2022

Bericht door Skippy »

Gaaf hoor, lijkt mij leuk om mee te beleven zo'n race met al die uren het geluid van de motoren (lastig slapen, zou mij niet lukken). Foto's zien er goed uit, het meetrekken is knap gedaan. Meer van hetzelfde maar dat brengt de beperking qua locatie met zich mee. Bedankt voor het delen, Henri.

Topic Starter
Henri
Berichten: 497
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 09:48
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Le Mans 2022

Bericht door Henri »

Dank voor jullie commentaren!

Heb ook wel andere foto’s maar nogal druk om ze te bewerken, zal zsm iets erbij zetten

Het lawaai valt mee, wordt tijdens de race monotoon als de auto’s zich over het circuit verspreiden absoluut goed te doen.

Groetjes
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.

In the race for quality there is no finish line
Plaats reactie

Terug naar “Sport”