Eemfront

Als je de foto's nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Eemfront

Bericht door Skippy »

In 2021 heb ik onderstaande foto geplaatst van dit pand aan de Eem in Amersfoort.
AfbeeldingEM10II_4230307 by Luc de Schepper, on Flickr

In dit pand hebben decennialang bedrijven kleurstoffen gemaakt. De grond zal daarom waarschijnlijk zwaar vervuild zijn.
De gemeente wil deze locatie onder de naam Eemfront nieuw leven inblazen. Na allerlei onderzoeken, gesteggel, bezwaren van provincie en buurtbewoners etc. is de kogel nu door de kerk.

Deze week reed ik toevallig langs en heb ik onderstaande foto van de sloopwerkzaamheden gemaakt.
AfbeeldingZ6_DSC2383 by Luc de Schepper, on Flickr

Uiteindelijk moet het er zo uit gaan zien. Zeventig appartementen, een horecagelegenheid aan het water en ruimte voor bedrijven en ateliers.
Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Eemfront

Bericht door remoss »

Zo die impressie is wel even andere koek. En toch zit er in die nieuwbouw iets van het oude gebouw qua uiterlijk, gaaf! Mooi dat je de resultaten van de sloop ook gevangen hebt :duimop:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Eemfront

Bericht door gvdnberg »

Inderdaad een bijzonder groot verschil. Ik ben benieuwd naar de werkelijkheid als het klaar is.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eemfront

Bericht door Skippy »

remoss schreef: vr 20 jan 2023, 22:30 Zo die impressie is wel even andere koek. En toch zit er in die nieuwbouw iets van het oude gebouw qua uiterlijk, gaaf! Mooi dat je de resultaten van de sloop ook gevangen hebt :duimop:
Klopt, qua stijl schurkt het tegen de bestaande stijl aan. Goed gezien René. Was min of meer toeval dat ik er langs reed en deze foto kon maken. En mooie aanleiding voor het plaatsen van voor-sloop-na :wink:

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6583
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eemfront

Bericht door Skippy »

gvdnberg schreef: za 21 jan 2023, 10:14 Inderdaad een bijzonder groot verschil. Ik ben benieuwd naar de werkelijkheid als het klaar is.
Ik ben ook benieuwd. Ik zal over enige tijd het eindresultaat hier posten Gert.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”