Calcutta taxi driver.

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Calcutta taxi driver.

Bericht door PeterD »

Dit is een oude analoge foto van eind jaren 80.Jaren niet omgekeken naar de vele negatieven en dia,s die ik had.Toen het digitale zijn intrede deed vond ik redelijke en betaalbare scanners veel te duur.De topscanners zijn dat nog steeds.Maar tegenwoordig heb je ook scanners die weliswaar geen absolute top afleveren maar waar je ontzettend veel plezier van kunt hebben om je oude analoge foto,s nog eens digitaal terug te zien.Toen de Corona ellende begon en reizen zo goed als onmogelijk was heb ik een betaalbare Epson aangeschaft.Er zijn veel betere scanners en beter bewerkte Z/W foto,s.
Maar man wat heb ik een plezier van dat ding.Ik merkte eerder al op dat plezier in fotograferen voor mij niet zit in die absolute toplens of camera.Maar wel in de platen en herinneringen waar je mee thuis komt.Deze opname is gemaakt met de Nikon 801.
De twee mannen waren Sikhs, beiden taxi chauffeur in Calcutta.Ze hingen dagelijks rond bij het hotel waar ik verbleef.

Afbeelding

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door Skippy »

Goede koppen! Ik heb wel wat moeite met de hand die uit het niets lijkt te komen. Maar dat is gezeur hoor over een al met al geslaagde foto.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door PeterD »

Skippy schreef: wo 25 jan 2023, 16:20 Goede koppen! Ik heb wel wat moeite met de hand die uit het niets lijkt te komen. Maar dat is gezeur hoor over een al met al geslaagde foto.
Ik vond die hand juist erg grappig.Maar dat maakt niet uit verder.Dat komt misschien ook omdat ze altijd broederlijk op me zaten te wachten als ik buiten de hotel poort stapte.Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door gvdnberg »

Mooi ook om het verschil in gelaatsuitdrukking te zien, de linkse persoon die heel alert lijkt, terwijl de rechter persoon wat meer een berustende uitdrukking toont.
Mooi vastgelegd en wat die hand betreft ben ik het met Luc eens.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door remoss »

Geslaagd portret wat mij betreft. Als je eenmaal beseft dat de hand van de man links is (voor de kijkers links dan hè) valt het wel mee ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

dhrPeter
Berichten: 120
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door dhrPeter »

Mij stoort die hand helemaal niet, het is duidelijk te zien dat die van de linker persoon is - hoge schouder en een stukje van de onderarm - het is niet zo dat die hand zomaar ergens zweeft (wat mij betreft). Mooi dubbelportret Peter.

Groet,
Henk

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Calcutta taxi driver.

Bericht door PeterD »

Dank voor de reacties.Ik heb zojuist nog 2 foto,s geplaatst.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”