Gezichten uit Calcutta 2

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door PeterD »

Voorlopig de laatste ingescande Calcutta foto,s.Van India wil ik nog kwijt dat je daar niet uitgefotografeerd raakt.De indrukken die je daar op doet op ieder gebied zijn overweldigend.Ik nam in die tijd zo,n 25 filmrolletjes mee.Na 1 week moest ik al op rantsoen en goed na denken alvorens je een opname maakte.Hoe makkelijk is het nu.Duizenden foto,s kunnen maken op enkele SD kaartjes.
India is echter niet voor iedereen weggelegd.De armoede,ellende en smerigheid die je er ziet en dan met name in Calcutta hou je niet voor mogelijk.Daar rondlopen met je camera is niet voor de weekhartigen onder ons.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door remoss »

Ook fraai deze, vooral de 2e, wat een prachtige kop heeft die man, geweldig!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door dhrPeter »

Markante koppen, mooie beelden Peter.

Ik was in 1990 op doorreis in India. We waren een dag en een nacht in Bombay (nu Mumbai) gestrand omdat het vliegtuig waar we mee door zouden vliegen naar Delhi mensen in de Golf regio moest ophalen vanwege het uitbreken van de eerste Golf oorlog. We konden daar langs het strand wandelen en kennis maken met een totaal andere cultuur.

Groet, Henk

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: vr 27 jan 2023, 14:07 Markante koppen, mooie beelden Peter.

Ik was in 1990 op doorreis in India. We waren een dag en een nacht in Bombay (nu Mumbai) gestrand omdat het vliegtuig waar we mee door zouden vliegen naar Delhi mensen in de Golf regio moest ophalen vanwege het uitbreken van de eerste Golf oorlog. We konden daar langs het strand wandelen en kennis maken met een totaal andere cultuur.

Groet, Henk
Bedoel je niet de inval van US in Afganisthan in 90/91 ? De Golfoorlog was in 2003.Waarom ik dat denk is makkelijk.In 1991 was ik ook in Mumbay ! Misschien heb je net zoals ik uit nieuwgierigheid een bak koffie op in het luxe Taj Mahal hotel naast de Gateway of India.De onuitwisbare indruk die Calcutta had achtergelaten zorgde ervoor dat ik terug moest naar India.

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door dhrPeter »

Peter, de eerste Golfoorlog begon in 1990 en had als doel de bevrijding van Koeweit.
De latere tweede Golfoorlog had als doel het verwijderen van het regime Saddam Hoessein onder valse voorwendselen dat hij massavernietigingswapens zou hebben.

Groet, Henk

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Gezichten uit Calcutta 2

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: za 28 jan 2023, 00:37 Peter, de eerste Golfoorlog begon in 1990 en had als doel de bevrijding van Koeweit.
De latere tweede Golfoorlog had als doel het verwijderen van het regime Saddam Hoessein onder valse voorwendselen dat hij massavernietigingswapens zou hebben.

Groet, Henk
Dank voor de uitleg.In mijn beleving was er maar 1 Golfoorlog maar als je het nakijkt word er idd wel gesproken over 1e,2e en zelfs 3 Golfoorlog.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”