India, Ganges rivier.

Rapportages van waar je bent geweest

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

India, Ganges rivier.

Bericht door PeterD »

In de jaren 80 heb ik enkele reizen gemaakt in India met als enige reisgezel de Lonely Planet reisgids.Ik heb wat oude analoge foto's opgezocht die ik heb ingescand.De kwaliteit is niet wat je tegenwoordig gewend bent met de hedendaagse lenzen en camera's.Maar het laat toch wel een goede indruk achter van dit immens grote land.
India is kleurrijk en je raakt er niet uitgefotografeerd.Maar India is ook ellende en armoede. Nergens zo zichtbaar als hier.India zet al je zintuigen op scherp en het is niet fraai wat je allemaal ziet.Het is niet voor de weekhartigen onder ons.
Ik heb 10 foto's uitgezocht die ik op en langs de Ganges rivier heb gemaakt.Ik vond het eerst wat veel om op het forum te plaatsen maar zoveel foto's van India worden er niet geplaatst dus ik denk laat ik het maar gewoon doen.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door gvdnberg »

Net als de vorige keren weer een kleurrijke serie. Mooi dat je dit deelt, ik zou er voor geen goud heen gaan.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie Peter, doet me denken aan Nepal. Ik was daar in 1990. Heb je al eens geprobeerd om te zitten als de man in de tweede foto? :):

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door PeterD »

gvdnberg schreef: vr 02 jun 2023, 12:18 Net als de vorige keren weer een kleurrijke serie. Mooi dat je dit deelt, ik zou er voor geen goud heen gaan.
Bij mijn eerste reis heb ik schurft opgelopen.Geen gein.Desondanks ben ik nog 2x teruggegaan.Nu wil ik er ook niet meer heen.Ik ben een jaartje ouder en reis nog graag , maar wat meer luxe en minder dagelijks ellende is fijn.Waar je ook horendol van werd en wat ik niet heb vermeld in stukje tekst is het verschrikkelijke gebedel.Bij de hotels,taxi,s etc werd je dagelijks overvallen door tientallen bedelaars.
Dank voor je reactie.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: vr 02 jun 2023, 13:18 Mooie serie Peter, doet me denken aan Nepal. Ik was daar in 1990. Heb je al eens geprobeerd om te zitten als de man in de tweede foto? :):
Zeker heb ik dat geprobeerd.Als je in de goedkope guesthouse en hotelletjes sliep net zoals ik destijds is een wc vaak niet meer dan een gat in de grond.Maar zoals hij...helemaal met je kont tegen de grond,nee dat kan ik niet.
En mijn eerste verblijf in India was nadat ik enkele weken in Nepal had rondgetrokken.En het is waarschijnlijk daar geweest dat ik schurft (zie mijn reactie aan gvdberg)heb opgelopen wat zich openbaarde in India.
Dank voor je respons.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9146
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door remoss »

Een erg mooie serie Peter van dit bijzonder stuk India. Ik heb er wel eens een documentaire over gezien waar vooral de vuiligheid in die rivier in zicht kwam, niet normaal. Foto 3 laat dat ook wel zien zo lijkt het, of zijn dat bloemen op de achtergrond in plaats van vuil?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 413
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 13:29
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Friesland

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door M@rius »

Fijne mooie serie...
De kleuren wat minder, heeft mijn voorkeur... :)
Groet, Marius

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door PeterD »

remoss schreef: za 03 jun 2023, 09:01 Een erg mooie serie Peter van dit bijzonder stuk India. Ik heb er wel eens een documentaire over gezien waar vooral de vuiligheid in die rivier in zicht kwam, niet normaal. Foto 3 laat dat ook wel zien zo lijkt het, of zijn dat bloemen op de achtergrond in plaats van vuil?
Bedankt en goed gezien.Dat zijn idd bloemen met allerhande vuil.Dagelijks word er wel ergens een of andere Hindoegod geëerd met papieren afbeeldingen van haar/hem.En bloemenkransen.En na afloop van dit ritueel verdwijnt alles in de rivier.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door PeterD »

M@rius schreef: za 03 jun 2023, 10:09 Fijne mooie serie...
De kleuren wat minder, heeft mijn voorkeur... :)
Oke,bedankt.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: India, Ganges rivier.

Bericht door strangeartefact »

Prima scans, en leuke veelzijdige serie!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Plaats reactie

Terug naar “Landen”