Automuseum Metropole Druten

Musea, tentoonstellingen en meer

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Automuseum Metropole Druten

Bericht door Skippy »

Gisteren regende het pijpenstelen. Een mooie gelegenheid om een museum te bezoeken. Al langer had ik het Automuseum Metropole in Druten op de lijst staan om te bezoeken en gisteren is het er van gekomen. Het museum huist een bijzonder fraaie verzameling van vooral oudere auto's, motoren en trucks.

Verwacht niet een even fraaie opstelling en inrichting als in het Louwman museum. De inrichting is sober en functioneel, en de auto's staan in lange rijen opgesteld en belicht door ongenadige spotverlichting. Oh ja, de ruimte is niet verwarmd dus koud in deze periode. En de koffie bij de receptie is niet lekker.

Uiteindelijk heb ik ca. 1,5 a 2 uur rondgelopen en met een Olympus camera onderstaande foto's gemaakt.

Een paar tips; kom op tijd, zeker in vakantietijd. Entree is 15 Euro, de Museumjaarkaart is niet geldig. Probeer de auto's te fotograferen zonder storende elementen in beeld. Dus het liefst de staanders met tekst niet voor in beeld maar naast of achter de auto. Kruip niet te dicht op de auto's, dan worden de verhoudingen verwrongen. Probeer een wat lagere houding aan te nemen waardoor je de lijnen van pilaren etc. achter de auto's zoveel mogelijk recht houdt, dit brengt rust in het beeld. Fotografeer de auto's afwisselend met de voorkant linksvoor of rechtsvoor in beeld. Indien mogelijk varieer in kleur van je onderwerpen.

Dan nu eindelijk de foto's :)

1. 1965 Ferrari 275 GTB 'Alloy' Berlinetta
AfbeeldingEM10IV_2180012 by Luc de Schepper, on Flickr

2. 1929 Alfa Romeo 6C 1750SS
AfbeeldingEM10IV_2180014 by Luc de Schepper, on Flickr

3. 1962 Citroën 2CV Sahara (twee motoren, vierwielaandrijving)
AfbeeldingEM10IV_2180020 by Luc de Schepper, on Flickr

4. Ferrari 250 Gran Turismo
AfbeeldingEM10IV_2180026 by Luc de Schepper, on Flickr

5. Volkswagen T1
AfbeeldingEM10IV_2180027 by Luc de Schepper, on Flickr

6. Mercedes-Benz 600 Pullman Lang
AfbeeldingEM10IV_2180038 by Luc de Schepper, on Flickr

7. 1967 Mazda Cosmo S Coupe Series I (met wankel/rotatiemotor)
AfbeeldingEM10IV_2180040 by Luc de Schepper, on Flickr

8. Mercedes-Benz 300SL
AfbeeldingEM10IV_2180061 by Luc de Schepper, on Flickr

9. Fiat 500 B Topolino
AfbeeldingEM10IV_2180065 by Luc de Schepper, on Flickr

10. Diverse trucks
AfbeeldingEM10IV_2180071 by Luc de Schepper, on Flickr
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door gvdnberg »

Echt iets anders dan het Louwman automuseum in Wassenaar.
Fraai museum Luc! Mooie opnames, prettig belicht en natuurlijke kleuren. Zo te zien betere fotografie mogelijkheden dan bij Louwman, waar er altijd wel een draad, hekje of erger in beeld komt. Bovendien staan bij Louwman de auto’s te dicht op elkaar, vergeleken met jous opbrengst van dit museum.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door PeterD »

Eerder heb ik wel eens opgemerkt dat binnenfotografie niet mijn ding is.Maar deze foto's vind ik zeer fraai evenals de auto's.Chapeau :duimop:

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door mikemix »

Smullen Luc !
De verlichting is verre van ideaal wat ik zo kan inschatten, de beelden laten zien dat het geen belemmering hoeft te zijn.
Prima ook gecorrigeerd naar neutrale kleurtemperatuur vd verlichting.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door remoss »

Netjes gedaan Luc. Ondanks de beeldhoeken geen echte "groothoek" foto's, nice! En een vaste hand gehad gezien de sluitertijden :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door Skippy »

gvdnberg schreef: ma 19 feb 2024, 14:43 Echt iets anders dan het Louwman automuseum in Wassenaar.
Fraai museum Luc! Mooie opnames, prettig belicht en natuurlijke kleuren. Zo te zien betere fotografie mogelijkheden dan bij Louwman, waar er altijd wel een draad, hekje of erger in beeld komt. Bovendien staan bij Louwman de auto’s te dicht op elkaar, vergeleken met jous opbrengst van dit museum.
Bedankt Gert. Bij Louwman moet je door de genoemde beperkingen creatief zijn met de composities. Blijft wel een prachtig museum, met name door de speciale tentoonstellingen in de grote hal.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door Skippy »

PeterD schreef: ma 19 feb 2024, 17:21 Eerder heb ik wel eens opgemerkt dat binnenfotografie niet mijn ding is.Maar deze foto's vind ik zeer fraai evenals de auto's.Chapeau :duimop:
Nou dat is dan een mooi compliment waarvoor dank.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door Skippy »

mikemix schreef: ma 19 feb 2024, 18:51 Smullen Luc !
De verlichting is verre van ideaal wat ik zo kan inschatten, de beelden laten zien dat het geen belemmering hoeft te zijn.
Prima ook gecorrigeerd naar neutrale kleurtemperatuur vd verlichting.
Dank Mike. Omgaan met de belichting was bij het fotograferen inderdaad een uitdaging. En wat nabewerking achteraf :wink:

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door Skippy »

remoss schreef: di 20 feb 2024, 07:55 Netjes gedaan Luc. Ondanks de beeldhoeken geen echte "groothoek" foto's, nice! En een vaste hand gehad gezien de sluitertijden :)
Bedankt Rene. Vaste hand meestal ok, alleen de Ferrari op foto 4 had strakker gekund als je heel kritisch kijkt.

dhrPeter
Berichten: 122
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Automuseum Metropole Druten

Bericht door dhrPeter »

Leuk om die oude auto's weer te zien, knap in beeld gebracht! Met zo'n wit/oranje volkswagen busje ben ik ooit nog naar zuid Frankrijk op vakantie geweest met vier vrienden. Verraad ik nou een beetje m'n leeftijd?
Plaats reactie

Terug naar “Musea”